StoryEditor

Amerika má nový Hollywood. Toto mesto určuje trendy v technológiách aj v móde

24.10.2017, 00:01
Autor:
lezolezo
Silicon Valley je miestom, kde sa rozhoduje aké trendy zavládnu vo svete kávy, vína či zdravého životného štýlu.

Ak budú ľudia piť v Silicon Valley kávu s kokosovým olejom a nazvú to raňajkami, stane sa to celosvetovým trendom. Silvian Asprey si otvoril kaviareň, v ktorej podával takzvanú Bulltproof kávu v kombinácii s maslom a kokosovým olejom. Údajne to znižuje hmotnosť a podporuje účinok kofeínu. Časopis Vogue tento trend nazval "novou zelenou šťavou" a na posledných módnych eventoch propagoval drink ako náhradu štandardných raňajok. 

Spisovateľ Dan Brown dokonca tvrdí, že svoj najnovší román Origin, napísal iba vďaka štyrom šálkam tejto kávy denne. Aspreyov biznis pokračuje ďalej. Bulletproof podľa britského denníka The Guardian smeruje do hipsterských obchodov na celom svete.

Neseďte, hýbte sa

Ďalší trend, ktorý prišiel práve zo Silicon Valley sú porady v pohybe. Dunca Selbie vyzval britské firmy, aby bojovali proti nebezpečnému sedeniu za stolom a pôsobili preventívne proti stresu a bolestiam chrbta. Priekopníkom porád počas prechádzok bol Steve Jobs a doteraz je to súčasť kultúry v Silicon Valley. Aj preto má centrála Facebooku, ktorú navrhol Frank Gehry, štvorhektárovú záhradu, plnú divokých kvetov (samozrejme s prístupo k wifi aj mliečnym koktailom pozdĺž chodníkov). 

Trend vlnených tenisiek

V New Yorku, v časti Soho otvorili nedávno najnovší butik Allbirds. Obchod predáva vlnené tenisky. Tento trendy prišiel samozrejme z mekky technopriemyslu - zo Sillicon Valley. Vlnené tenisky majú miesto vo všetkých šatníkoch kreatívnych ľudí, návrhárov, hudobníkov, hercov, vysvetliť pre New Yorl Observer Joey Zwillinger, zakladateľ tohoto módneho trendu.

Allbirds

​"Sushi zadamo, masážne kreslá, vyhrievané toalety, zamestanci špičkových firiem si žijú ako celebrity," hovorí Ravi Belani, riaditeľ firmy Alchemist, ktorý prednáša aj na Stanfordskej univerzite. Sillicon Valley sa stáva Hollywoodom 21. storočia. "Ak chcete byť bohatý a slávny, musíte žiť práve tu. Toto mesto je plné krásnych a úspešných ľudí," hovorí Bebe Chuen, spoluzakladateľ advokátskej kancelárie Atrium, ktorá sa špecializuje na pomoc začínajúcim start-upom. 

"Práve tu môžete urýchliť svoju kariéru. Nemusíte strácať dlhé roky v rôznych štruktúrach spoločností, tu môžete byť úspešný, aj keď máte 22 rokov." Anjula Acharia Bathová, ktorá žije v Sillicon Valley hovorí, že ľudia tu stále nosia zvláštne bundy a vyzerajú divne: "Rozhodne tu nevládne taký štýl ako v New Yorku alebo v Londýne. Toto mesto je globálnou elitou sveta."

Martha Lane Fox z Twitteru si spomína na obdobie spred 20 rokov: "Ľudia sa ma pýtali, či internet bude skutočnou vecou. Bola som mladá, chcela som sa zapojiť do vývoja. Ale to, že som bola žena, bolo bizarné. Dnes je to už iné, nastal výrazný kultúrny posun."

Tech namiesto umenia

Módny dizajnér Alexander Wang doteraz vzhliadal k Ralph Laurenovi, no v poslednej dobe už začal hovoriť o tom, že chce byť ako Amazon: "Digitál je veľkou príležitosťou. Dnes zatiaľ neexistuje značka v oblasti životného štýlu, ktorá by fungovala ako technologická spoločnosť", tvrdí Wang. "Predstavte si, že kreatívny producent alebo režisér bude spadať pod značku ako Amazon. Ako by to asi vyzeralo?"

Silicon Valley je veľkou príležitosťou, a to nielen pre technológie ale aj pre svet fashion a dizajnu, nehovoriac o filmoch, píše The Guardian. Celebrity ako Jay-Z (Uber), Aston Kutcher (Airbnb) sa tomuto svetu vôbec nebránia. Popkultúrne hviezdy sú totiž aj tech celebritami. 

menuLevel = 2, menuRoute = style/cestovanie, menuAlias = cestovanie, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
19. apríl 2024 04:17