StoryEditor

Revolúcia v nakupovaní topánok. Adidas ich chce vyrábať priamo v obchode

24.08.2015, 14:01

Gerd Manz má v spoločnosti Adidas na starosti vízie. O tom, ako bude budúcnosť vyzerať, má však jasno už dnes. Z obchodov sa stanú malé továrne, kde sa budú vyrábať topánky priamo na mieru, píše portál Lidovky.cz.

Nákup sa tak možno o chvíľu predĺži, ale vo výsledku dostane každý presne takú topánku, aká sa mu nielen páči, ale tiež mu sedí. To možno vyzerá ako pohľad do vzdialenej budúcnosti, v Adidase sa ale tomuto projektu vážne venuje niekoľko desiatok odborníkov. "Chceme vyrábať topánky pre individuálne potreby zákazníkov," oznámil pred pár dňami generálny riaditeľ firmy Herbert Hainer. Nové obchody kombinované s malou výrobňou už majú dokonca aj svoje meno, Storefactory.



Samozrejme, že tu ale nejde len o prianie zákazníkov. Skutočný dôvod, prečo Adidas investuje veľa peňazí do nového systému, je prostý. "Vývoj produktov trvá najmenej rok. Výroba prebieha spravidla centrálne v Ázii, čo znamená, že všetky výrobky strávia ďalších 40 až 50 dní na lodi," vysvetľuje základný problém Manz. Kým tento proces je veľmi zdĺhavý, módne trendy a dopyt ľudí sa menia čoraz rýchlejšie. Tradiční veľkí výrobcovia tak nemôžu včas reagovať na aktuálne trendy. "Dnes platí, že zákazník má teraz kupovať to, o čom sme si pred rokom mysleli, že bude chcieť," dodáva Manz s tým, že cieľom firmy je vyrábať lokálne a flexibilne priamo tam, kde sú zákazníci. Individualizovanou výrobou na mieru sa má tento problém vyriešiť.

A že nejde v prípade Adidasu o nejaký výstrelok, dokladá to, že aj ďalší veľkí hráči, ako je Puma alebo Nike, chystajú podobnú zmenu. Okrem rýchlejších reakcií na aktuálne trendy sa vlastnou minivýrobou chcú firmy vysporiadať aj s rastúcimi nákladmi na prácu v ázijských krajinách. S nákladmi na výplaty ale možnosti, kde ušetriť, nekončia. Adidas aj ostatné spoločnosti by vďaka presunu výroby k miestu predaja ušetrili aj za rozsiahlu prepravu a skladovanie a najmä by nevyrábali nepredajný tovar, ktorého sa firma zbavuje pod cenu. Ak bude vyrábať len to, čo sa skutočne predá, dosiahne vyššie marže.

Veľkú úlohu by mali zohrávať hlavne špeciálne 3D tlačiarne a nové materiály. Ako presne ale má koncept Storefactory fungovať, nie je zatiaľ jasné. Tím vývojárov pod vedením Manza by ale - najprv pre obuv - mal mať jasno najneskôr na jar budúceho roka.

01 - Modified: 2007-08-15 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Zložité súboje proti sile zvyku
01 - Modified: 2024-04-17 08:26:39 - Feat.: - Title: Opuch, bolesť ci pľuzgiere: Tieto znaky vám napovedia, že nosíte ZLÚ OBUV 02 - Modified: 2024-02-22 10:09:10 - Feat.: - Title: Marek Fašiang priznal čo ho v súkromí dokáže riadne potrápiť. V obchodoch to má ťažké! 03 - Modified: 2024-01-07 10:00:00 - Feat.: - Title: Najrýchlejšie topánky na svete sú poháňané umelou inteligenciou. Za robotickú obuv budúcnosti si však poriadne priplatíš 04 - Modified: 2023-11-14 19:33:58 - Feat.: - Title: Socializmus zdroje len vyčerpával. Minul sa kapitál, ktorý sa tvoril storočia 05 - Modified: 2023-09-21 22:05:00 - Feat.: - Title: Keď Slováci začuli zvon slobody. Nádej na oslobodenie spod nadvlády Pešti žila iba niekoľko dní
menuLevel = 2, menuRoute = style/byvanie, menuAlias = byvanie, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
26. apríl 2024 22:58