StoryEditor

Nezameniteľný a dynamický

08.09.2008, 00:00

Americká značka Cadillac predstavila verejnosti svoj nový model 2010 Cadillac CTS Sport Wagon skutočne štýlovo. Svetovú premiéru mal počas prehliadky krásy a histórie Pebble Beach Concours d'Elegance, ktorá sa konala na polostrove Monterey. Jeho dramatický dizajn, ktorý pozdvihuje a aktualizuje klasický štýl automobilov typu kombi. vyvolal veľký ohlas.
Hrany v obľube
Tak ako mnoho automobilov Cadillac doteraz, aj nový CTS Sport Wagon je nezameniteľný a dynamický. Má zložito strihnutý zadný profil vozidla, čo prináša do pôvodne nepestrého segmentu kombíkov pôvab. "Dramaticky tvarovaný Sport Wagon je dobre zladený s dnes takým premenlivým vkusom zákazníkov, a je pre nich alternatívou k SUV či iným väčším vozidlám," hovorí Jim Taylor, generálny manažér Cadillacu. "Je dôležitým krokom v globálnej expanzii značky Cadillac a, samozrejme, na medzinárodných trhoch ako Európa automobily kombi sú a naďalej budú veľmi dôležité." Nové kombi Cadillac ponúka veľkorysý vnútorný priestor s objemom kufra až 720 litrov a mocné šesťvalcové motory. Po konštrukčnej stránke vychádza z výborne predávaných modelov CTS sport sedan a CTS Coupe Contest.
Od výmyslu sveta
CTS Sport Wagon, podobne ako jeho predchodca sedan, môže byť vybavený prvkami ako pohon všetkých kolies, 40-gigabytovým vnútorným harddiskom, vysúvateľným displejom navigácie a ručne šitým čalúnením s drevenými prvkami Sapele wood.
CTS Sportwagon je celosvetovo dôležitým rozšírením ponuky značky Cadillac. Dramatické tvary sú pre design CTS typické, zdôrazňuje ich motív písmena V na mnohých miestach vozidla, rovnako ako starostlivo tvarované prieniky exteriérových plôch. Všetky prvky sa spájajú do dramatického vzhľadu, vytvárajúc napätie, ktoré zvýrazňuje výkonnosť vozidla. Emotívnosť dizajnu Cadillacu CTS Sport Wagon tvorí aj množstvo jemných detailov. Funkčnosť bola hlavným faktorom počas vývoja, no bola ním aj myšlienka vniesť emócie do spravidla fádnej kategórie kombíkov. Jednou z najzaujímavejších integrácií formy a funkčnosti je hladký systém strešných nosičov. Na rozdiel od obvyklých riešení, systém použitý v CTS Sport wagon splýva s líniou strechy a nenarúša jej vzhľad. Interiér verzie Sport Wagon je spoločný s veľmi uznávaným sport sedanom, vrátane prúdnicovo tvarovaných prístrojov, LED-osvetlenia a ručne šitých prvkov s francúzskym stehovaním.
Pohony
Technológia priameho vstrekovania paliva pomáha CTS ponúkať viac výkonu pri zachovaní hospodárnosti a znížení emisií. Dodáva palivo do valcov presnejšie a zvyšuje účinnosť spaľovania. Tak sa spotrebuje menej paliva a vyprodukuje menej emisií. Spomedzi benziniakov je mimoriadne zaujímavý motor 3,6 l V6 s priamym vstrekovaním benzínu. Má výkon tristo štyri koní a veľmi dobrú hospodárnosť a nízke emisie uhľovodíkov, stačí mu pritom bežný bezolovnatý benzín. Očakávaná spotreba paliva by mala byť rovnaká ako pri verzii sport sedan. Podobne ako v prípade CTS sport sedan, sú motory V6 prepojené s palivo šetriacimi šesťstupňovými prevodovkami, vrátane manuálnej alebo automatickej elektronicky ovládanej. Pre priaznivcov nafty je pripravený hospodárny turbodiesel s objemom 2,9 litra, ktorý bol zostrojený najmä s ohľadom na európske a ázijské trhy. Je kompaktný, má dva vačkové hriadele v hlave valcov, usporiadanie V6 so štyrmi ventilmi na valec a pochádza z rodiny dieselových motorov
GM. Vyznačuje sa nízkou spotrebou i produkciou emisií a jeho výkon je dvestopäťdesiat konských síl.
Jazdná dynamika
Robustný a dynamický podvozok CTS dáva novému kombi skvelú rovnováhu výkonnosti a luxusu. Využíva nezávislé zavesenie predných kolies short/long arm (SLA) a viacprvkové zavesenie zadných kolies. Viacprvkové zavesenie zadných kolies využíva úplne izolovaný pomocný rám, ktorý umožňuje vytvoriť skvelú kinematiku zavesenia, prispievajúcu k vynikajúcim jazdným vlastnostiam a ovládaniu vozidla. Elektronické ovládanie podvozka StabiliTrak integruje štandardne montovaný štvorkanálový systém ABS s plne funkčným ovládaním trakcie, hydraulickým brzdovým asistentom a systémami ovládania motora tak, aby sprostredkovala bezpečnejší a spoľahlivejší zážitok z jazdy. Medzi ďalšie detaily podvozka patria spevňujúca priečka medzi závesmi prednej nápravy, veľké kotúčové brzdy na všetkých kolesách a vynikajúce riadenie.

menuLevel = 2, menuRoute = style/autospektrum, menuAlias = autospektrum, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
26. apríl 2024 22:03