StoryEditor

Volvo so systémom SOS

19.03.2006, 23:00

Od roku 2006 zavedie Volvo ako prvok príplatkového vybavenia vo svojich vozidlách integrovaný systém On Call, ktorý umožňuje privolať pomoc po nehode, lokalizovať polohu vozidla a ďalšie funkcie. Nový systém Volvo On Call začnú zavádzať v európskom meradle od jari 2006 a bude na želanie dostupný pre všetky nové modely značky Volvo. Spočiatku ho budú ponúkať v siedmich európskych štátoch -- v Belgicku, vo Francúzsku, v Holandsku, Luxembursku, vo Švédsku, v Taliansku a vo Veľkej Británii. V týchto štátoch bude čoskoro dobudovaná potrebná infraštruktúra. Okrem toho budú služby On Call prostredníctvom medzinárodného servisného centra dostupné v siedmich ďalších štátoch -- v Dánsku, Nemecku, Nórsku, Portugalsku, Rakúsku, Španielsku a vo Švajčiarsku.
Štandardný balík (Safety package) je zameraný na bezpečnosť, rozšírený balík (Security package) je zameraný na ochranu vozidla. Ceny týchto balíkov služieb budú na jednotlivých trhoch rozdielne. Základom hardvéru vo vozidle je integrovaný telefón GSM a prijímač signálu družicovej navigácie GPS. Súčasťou základného balíka je aj zmluva o poskytovaní služieb počas 5 rokov, ktorá je viazaná na vozidlo a pri eventuálnom predaji automaticky prechádza na nového majiteľa.
Štandardný balík zabezpečuje:
-- automatický poplach pri nehode, ak bol aktivovaný niektorý z airbagov alebo napínačov bezpečnostných pásov
-- možnosť manuálnej aktivácie poplachu pri ľahšej nehode alebo zdravotných problémoch vodiča
-- privolanie asistenčnej služby pri poruche vozidla.
Automatický poplach poskytuje posádke vozidla prakticky okamžite odbornú pomoc, a to aj vtedy, ak v dôsledku zranení posádka nie je schopná sama si túto pomoc privolať. Záchranné zložky automaticky získajú informácie o presnom mieste nehody s približným odhadom rozsahu poškodenia vozidla.
Rozšírený balík zabezpečuje:
-- automatický poplach prenesený do zákazníckeho centra Volvo On Call, ak sa aktivuje elektronický zabezpečovací systém vozidla
-- možnosť vystopovať pohyb ukradnutého vozidla v súčinnosti s políciou
-- možnosť diaľkovo odomknúť vozidlo, ak majiteľ stratí kľúče alebo si ich nedopatrením uzamkne vo vozidle.
Srdcom celého systému Volvo On Call je špeciálne zákaznícke centrum s nepretržitou prevádzkou. V každej zo siedmich prvotne pripojených krajín funguje národné servisné centrum. Na zabezpečenie čo najlepšej pomoci môže operátor získať rozličné informácie o stave vozidla a situácii posádky. Napríklad môže na diaľku monitorovať, koľko airbagov bolo aktivovaných, či sú okná vozidla otvorené alebo dvere zamknuté. Ďalšie informácie, potrebné na zabezpečenie optimálnej pomoci sú uložené na centrálnom serveri systému.
Systém Volvo On Call so značným predstihom spĺňa rozsah budúcich požiadaviek Európskej únie, ktoré predpokladajú, že všetky nové automobily po roku 2009 -- 2010 budú vybavené systémom na privolanie pomoci po dopravnej nehode.
Koncepcia systému Volvo On Call navyše umožní v budúcnosti ďalšie rozšírenie rozsahu služieb.

menuLevel = 2, menuRoute = style/autospektrum, menuAlias = autospektrum, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
23. apríl 2024 16:56