StoryEditor

Citroën splnil cieľ

10.03.2005, 23:00

Celkový predaj automobilov značky Citroën v objeme 1 348 000 vozidiel znamená splnenie stanoveného cieľa na začiatku roku 2004. Na druhej strane však konečný objem predaja osobných a malých úžitkových áut znamená pokles o 1,7 % oproti roku 2003.
Vlani patrili medzi úspešné udalosti uvedenie limuzíny strednej triedy C5 a modelu C4 v nižšej strednej triede, ale aj obhájenie titulu majstra sveta v hodnotení značiek a zisk titulu svetového šampióna zásluhou pilota Sébastiena Loeba. To podporilo záujem o značku Citroën.
Zároveň vlaňajší rok potvrdil záujem verejnosti o malé vozidlá, kde sa predalo dovedna 518-tisíc modelov C2, C3 a C3 Pluriel. Pre úplnosť: pre Xsaru Picasso sa rozhodlo 220-tisíc kupujúcich na celom svete. Príchodom modelov C4 a C5 teda vzniká veľký potenciál pre francúzsku značku.
Tá má na trhu v západnej Európe podiel 6,7 %, pričom predaj vzrástol o 2,9 %. V samotnom Francúzsku je trhový podiel značky Citroën 13,7 % a v domácom prostredí sa predalo 332-tisíc vozidiel tejto značky. Na rastúcom trhu úžitkových automobilov dosiahol Citroën trhový podiel 18,4 %, pričom predaj vzrástol oproti roku 2003 o 5,1 %. Pripomeňme, že v tomto hodnotení je Citroën lídrom na slovenskom trhu s podielom 13,95 %. Všeobecne k dobrému výsledku prispieva úspech modelu Jumpy; napríklad vo Francúzsku zaznamenal nárast registrácií oproti predchodcovi 12,3 %. Medzi slovenskými zákazníkmi je zatiaľ obľúbenejší Jumper so 409 predanými kusmi v segmentoch H4 a N1.

menuLevel = 2, menuRoute = style/autospektrum, menuAlias = autospektrum, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
25. apríl 2024 19:24