StoryEditor

Mercedes ponúka takmer dokonalý hybrid​. Chýba mu však jedna vlastnosť

20.02.2021, 23:00
Keď si nafta a elektrina rozumejú. Vyskúšali sme úsporný variant triedy E, ktorý v sebe ukrýva slušný potenciál.

Plug-in hybridné vozidlá dnes predstavujú celkom sympatický a vyhľadávaný kompromis medzi možnosťou jazdy takmer zadarmo (čisto na elektrinu) a užívaním si ešte stále pomerne výkonného spaľovacieho motora.

Človek nie je úplne závislý na dobíjacej infraštruktúre, ktorá nie je dokonale rozvinutá vo všetkých mestách alebo oblastiach, no i napriek tomu by mal po hybridoch do zásuvky siahať primárne zákazník s možnosťou nabíjania doma počas noci alebo aspoň cez deň v práci.

​Drvivá väčšina výrobcov potom v tomto smere využíva spoluprácu elektromotora a benzínového "spaľováku", no nemusí to byť jediný funkčný koncept. Dôkazom je napríklad prémiový Mercedes-Benz triedy E, ktorý HN vo verzii 300de za uplynulý týždeň vyskúšali. Spolieha sa totiž na naftový agregát v sprievode elektromotora - ako toto spojenie funguje a v čom vidíme najväčšie nedostatky?

Ideálny recept?

Hneď na úvod si je potrebné ujasniť, že pod menným označením E 300de nečakajte spaľovací motor šesťvalec s objemom troch litrov. Pod kapotou pracuje "iba" dvojlitrový dieselový štvorvalec a 90 kW elektromotor, vďaka čomu sa môže model pochváliť slušnou systémovou hodnotou výkonu na úrovni 306 koní. Nezanedbateľný je pritom aj mamutí krútiaci moment 700 Nm, takže parametrovo sa testovaný plug-in hybrid očakávanému šesťvalcovému "spaľováku" v podstate môže rovnať.

Ruku k dielu prikladá aj deväťstupňový automat radiaci rozumne a jemne, s ovládaním tradične pákou za volantom. Za prítomnosti pohonu všetkých kolies si následne môžete na zasnežených úsekoch ciest užiť aj slušnú dávku zábavy, len netreba zab...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-06-02 12:19:08 - Feat.: - Title: Prvá jazda s najpredávanejším crossoverom Toyoty. Modernizácia priniesla výkon i ticho 02 - Modified: 2024-06-01 05:30:00 - Feat.: - Title: Drahší nemusí byť vždy lepší. Porovnali sme dva obľúbené smartfóny z Číny 03 - Modified: 2024-05-31 22:00:00 - Feat.: - Title: Na slovenské diaľnice pribudnú radary i batónové panely. NDS tak reaguje na nehody 04 - Modified: 2024-05-31 11:18:42 - Feat.: - Title: KVÍZ: „Maximálky“ naprieč dovolenkovými krajinami. Vyznáte sa alebo riskujete pokutu? 05 - Modified: 2024-05-31 08:53:53 - Feat.: - Title: Návod na mestá bez nehôd? Presadnúť na bicykle, zvýhodniť chodcov a najmä spomaliť
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
02. jún 2024 17:12