Sú na veľkom ústupe, hoci v minulosti kraľovali predajom áut. Naftové agregáty začínajú spod kapôt noviniek postupne miznúť, dominantný podiel na predajoch už dnes zastávajú benzínové verzie a vo všeobecnosti sa náhradami dieselov stali hybridné alebo plug-in hybridné motorizácie.
Platí, že aktuálne zostávajúce diesele na trhu sú oproti minulosti výrazne čistejšie a dokážu v tomto smere konkurovať dokonca aj benzínovým motorom, „anti-kampaň“ menom Dieselgate sa však zásadným spôsobom podpísala na ich popularite a rovnako tak sa vzhľadom na sprísňujúce emisné nároky Bruselu museli značky zmieriť s ich postupným nutným škrtaním.
Zatiaľ čo v nových modeloch už je nachádzanie naftového agregátu celkom náročný proces, jazdené vozidlá si stále nachádzajú mnoho nových majiteľov, hoci aj tu cítiť trend stúpajúcich preferencií benzínových áut. V zimnom období, kedy je výskyt poriadne mrazivých teplôt častý, sa však mnohým majiteľom „nafťákov“ môže stať poriadne nepríjemná vec.
Ak sa na chladné počasie nepripravíte, respektíve nepripravíte svoje auto, môžete na to doplatiť a do roboty pôjdete nakoniec taxíkom či MHD. Udržiavajte technický stav vozidla v dobrej kondícii a pozor si dajte aj na to, čo do neho tankujete. Nafta totiž pri nízkych teplotách dokáže stuhnúť do takého stavu, že aj keď sa auto snaží a batéria je pripravená vypustiť i dušu, motor skrátka nenaštartujete.
Zostáva vám 68% na dočítanie.