Len navýšenie počtu dobíjacích staníc problém anglickej elektromobility nevyrieši. Chce to modifikáciu celej elektrickej siete.FOTO: Pixabay
StoryEditor

Nabíjacia zúrivosť v Británii. Na kolóny pri nabíjačkách už musí dohliadať aj polícia

27.10.2023, 11:20
  • Na dobitie elektromobilu už v Británii, s pomerne slušným zastúpením e-áut, nestačí len výber konektora.
  • Chce to aj ostré lakte, a byť tak trochu ranné vtáča. Inak bez mnohohodinového čakania v rade nakŕmite batériu svojho elektromobilu len ťažko.
  • Situácia nepekne graduje, vodičom tečú nervy. Obsluha dobíjacích staníc si kvôli tomu prenajíma už aj ochranku.

Kde v starom dobrom Anglicku končí civilizácia? Pokiaľ budete hodnotiť jej rozšírenie dostupnosťou dobíjacích staníc pre elektromobily, je to jednoduché. Londýn a jeho širšie okolie, vrátane grófstva Hampshire, a Západného i Východného Sussexu, civilizáciou sú. Na každých stotisíc obyvateľov tu pripadá priemerne 48 dobíjacích staníc.

Priamo v City of London je ten prepočet ešte vyšší, dostupných dobíjačiek na sto tisíc obyvateľov tu stojí až 131. Pokiaľ však z týchto regiónov zamierite ktorýmkoľvek smerom, začne dobíjacích staníc nápadne ubúdať. V Devone alebo Norfolku ich pri rovnakom pomere obyvateľov viac ako 36 nenapočítate.

image

Nabíjačky pribúdajú pomaly. Toto sú kritické oblasti, kde Slovensko najviac zaostáva

Civilizácia potom definitívne končí niekde nad mestom Cambridge, píše portál iDNES.cz. Ďalej pokračuje problém smerom k Yorkshire, Manchestru alebo Cumbrii, kde osciluje počet dostupných dobíjacích staníc na sto tisíc obyvateľov medzi počtom 20 až 30. Je to však skutočne problém?

Vzhľadom na to, že po asfalte anglických ciest už teraz jazdí približne 850-tisíc elektromobilov a že každé dva z desiatich nových vozidiel registrovaných v posledných mesiacoch boli tiež elektromobily, tak rozhodne áno. Hrdí majitelia vozidiel na baterky ich totiž nemajú „mimo civilizáciu“ kde dobíjať.

Špička a kolóny sú každý deň

Ráno priemerného nelondýnskeho majiteľa elektromobilu tak začína oveľa, oveľa skôr. A bez čaju a toastu. „Vstávať medzi štvrtou a piatou rannou a vyraziť bez raňajok k dobíjacej stanici,“ opisuje svoj pravidelný rituál jeden z vodičov. „Len tak je šanca, že sa pri dobíjačke zaradíte do radu medzi prvými.“

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 65% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-10-11 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: V Británii od budúceho roka rozkážu trhu. Na predaj elektromobilov zavedú povinné kvóty 02 - Modified: 2023-10-12 09:25:00 - Feat.: 1 - Title: Parkovacie domy v ohrození. Nárast predajov elektromobilov môže viesť k nútenej zmene 03 - Modified: 2023-10-20 09:18:02 - Feat.: 1 - Title: Elektromobily môžu predražiť parkovanie v garážach. Dôvodom je intenzita ich požiarov 04 - Modified: 2023-10-17 14:36:08 - Feat.: 1 - Title: Lacný európsky elektromobil je realitou. Vznikať bude na Slovensku, poznáme aj cenu 05 - Modified: 2023-10-23 10:55:22 - Feat.: 1 - Title: Čínsky konkurent Octavie prichádza už aj na Slovensko. Cenou spadá skôr k Dacii 06 - Modified: 2023-10-25 09:35:00 - Feat.: 1 - Title: Nabíjačky pribúdajú pomaly. Toto sú kritické oblasti, kde Slovensko najviac zaostáva
01 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 02 - Modified: 2024-04-19 09:05:00 - Feat.: - Title: Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva 03 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 04 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta 05 - Modified: 2024-04-19 12:15:00 - Feat.: - Title: Mazda predstavila novú vlajkovú loď. Gigant aj so šesťvalcom zvládne 2,5-tonový príves
menuLevel = 2, menuRoute = auto/doprava, menuAlias = doprava, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. apríl 2024 06:05