StoryEditor

Prázdninový francúzsko-švajčiarsky štvorlístok

16.05.2011, 00:00
Peugeot 807, Citroën C8, Fiat Ulysse alebo Lancia Phedra.

Výroba týchto modelov začala v roku 2002. V rámci spolupráce PSA a Fiatu boli na trh uvedené štyri konštrukčne zhodné a vzhľadovo podobné varianty áut pod názvami Peugeot 807, Citroën C8, Lancia Phedra a Fiat Ulysse. Najväčšiemu záujmu sa tešil Peugeot, posledné dva menované modely sú na slovenskom trhu videné len zriedka. Hlavnou úlohou francúzsko-talianskeho štvorlístka bolo konkurovať triu VW Sharan, Seat Alhambra a Ford Galaxy, ktoré taktiež vzájomne zdieľali techniku a líšili sa v zásade len logom na kapote a niekoľkými odchýlkami vo výbave či v ponúkanej palete motorov.

Neprekonateľná priestrannosť
Hlavným pozitívom je mimoriadne praktický a veľmi priestranný interiér, ktorý môže mať päť, sedem či osemmiestne prevedenie. Sedačky možno posúvať a sklápať, čo uspokojí takmer akékoľvek nároky na prepravnú kapacitu. Vyzdvihnúť možno i nadpriemernú bezpečnosť – v nárazovom teste získali tieto modely maximálne hodnotenie.

Pozor na elektroinštaláciu
Prvé ročníky sa spájali s horšou kvalitou spracovania interiéru – plasty po rokoch vydávajú vŕzgajúci zvuk a drnčia. Achillovou pätou týchto áut je však elektroinštalácia a elektronické systémy, pri kúpe je nutná dôkladná kontrola funkčnosti všetkých elektronicky ovládaných prvkov výbavy. Relatívne častou poruchou sú štrajkujúce elektricky posuvné bočné dvere alebo výpadky prístrojovej dosky, ktorej centrálne umiestnenie vyžaduje zvyk. Nadšených vodičov toto auto príliš nezaujme, rodinné cestovanie s ním je však nadmieru pohodlné.

Z pohonných jednotiek možno odporučiť predovšetkým vznetový 2.2 HDI, ktorý má dostatočný výkon 94 kW a spotrebu možno udržať okolo osem litrov. Typickou komplikáciou tu môže byť zanesený filter pevných častíc, ktorý sa skôr či neskôr prihlási na výmenu. To sa ale dnes dá riešiť viacerými spôsobmi a v rozumných cenových reláciách.

Výhodná cena
Hlavným argumentom pre kúpu 807-čky či C8-čky sú výhodnejšie ceny ojazdených áut než v prípade zmienených nemeckých konkurentov. Autá zo začiatku výroby možno v rozumnom stave zaobstarať od 5 200 eur. Taký pomer ceny a úžitkovej hodnoty skrátka asi inde nenájdete, niet preto divu, že po týchto autách je hlavne na začiatku prázdninovej sezónny veľký záujem.

Väčšina týchto ojazdených áut ponúkaných na slovenskom trhu pochádza z dovozu, preto odporúčame nepodceniť preverenie legálneho pôvodu, počtu skutočne najazdených kilometrov a servisnej histórie.

Michal Válka, Regional Buying Manager AAA Auto

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
01. máj 2024 07:58