StoryEditor

S levom na kapote a vetrom vo vlasoch

07.06.2011, 12:00
Začnite sezónu s elegantným kabrioletom Peugeot 306.

Máloktoré auto podobného veku a v podobnej cenovej relácii vyzerá dodnes tak elegantne ako práve kabriolet Peugeot 306, ktorého karoséria je dielom slávneho designerského štúdia Pininfarina. „Tristošestka“ je vo verzii kabrio takmer o 150 kg ťažšia než hatchback, z ktorého tento model vychádza. S tým je nevyhnutné počítať pri výbere vhodnej pohonnej jednotky.

Športový šmrnc
Do modernizácie v roku 1997 tvorili základ ponuky zážihové štvorvalce o objeme 1,6 a 1,8 litrov,  vhodné skôr na pokojnú „vyhliadkovú plavbu“ krajinou. Napriek tomu silnejšia verzia s dvojlitrom už celkom obstojne zrýchľuje. Navyše má omnoho lepšiu výbavu - napr. športovejšie sedačky (často kožené) či elektrické ovládanie strechy. Po facelifte v roku 1997 dostali motory šestnásťventilovú hlavu valcov a ich výkon o niečo narástol.

Skontrolujte strechu
Pri kúpe je nutné sa zamerať na stav uloženia a ložísk na zadnej náprave, ich opotrebovanie má za následok nepredvídateľné správanie auta v zákrutách. Staršie motory môžu trpieť zvýšenou spotrebou oleja, o čom vypovedá mierne modrý dym vychádzajúci z výfuku. Novšie motory sa dajú označiť za celkom bezproblémové. Samozrejmosťou je dôkladná kontrola tesnosti strechy a mechanizmu jej sťahovania. Koho láka jazda s vetrom vo vlasoch, a pritom nechce minúť viac než 2 800 eur, tomu možno Peugeot 306 kabrio rozhodne odporučiť.

Michal Válka, Regional Buying Manager AAA AUTO

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
01. máj 2024 06:02