21.05.2016, 17:00

Mám biznis s dohadzovaním, hovorí úspešná Slovenka so zoznamovacou agentúrou

Mám biznis s dohadzovaním, hovorí úspešná Slovenka so zoznamovacou agentúrou
Zdroj: archív Kataríny Němcovej

Mohla urobiť kariéru v New Yorku, no vrátila sa do Prahy. Aby tu rozbehla biznis, ktorý naberá na obrátkach. Nebráni sa slovu dohadzovačka a tvrdí, že naši muži častokrát ani nevedia, čo doma majú. Slovenka Katarína Němcová aj o tom, či sa dá na zoznamovaní zarobiť, porozprávala v HN magazíne, ktorého aktuálneho času nájdete celý víkend v stánkoch.

Ako sa z headhunterky a špičkovej marketérky stane žena, ktorá takpovediac vedie biznis s dohadzovaním?
Kvality výborného headhuntera a marketéra sú podľa mňa veľmi podobné kvalitám výborného dohadzovača. Dohadzovač je headhunter, obchodník, marketér, psychológ, komunikátor a motivátor v jednom. Naozaj dobre dohadzovať môžete len vtedy, keď máte úprimne rada ľudí, keď vás baví práca s ľuďmi a ich psychikou v ich prospech, keď máte silnú intuíciu, empatiu a schopnosť čítať z ľudí. A ak vediete biznis, musíte byť aj charizmatickým lídrom a stratégom. Mať víziu, odvahu, integritu, pokoru, dobrú intuíciu, zacielenie, tímový spirit, schopnosť inšpirovať a motivovať druhých. Ja tieto kvality mám, a preto vediem biznis s dohadzovaním.

Zdroj: HN magazín

Vnímate označenie dohadzovačka negatívne?
Dohadzovačka je slovenský ekvivalent anglického slova „matchmaker“, ktorým naozaj som. Ja si pod dobrým dohadzovačom predstavím niečo pozitívne, takže nemám problém s týmto označením. Ľudia mi hovoria aj lovehunterka, lovkyňa sŕdc či pani Lásková. Možno sa časom v slovenčine pre tento typ aktivity vytvorí ešte príznačnejší výraz.

Prečo ste sa po všetkých tých skúsenostiach aj zo zahraničia rozhodli práve pre zoznamovaciu agentúru?
Vždy som vedela, že chcem mať vlastnú firmu. Rozhodovala som sa medzi netradičnou cestovkou, eventovkou a zoznamkou. Počúvala som hlas svojho srdca a šla do toho, k čomu ma to najviac ťahalo. Keď robíte niečo poctivo a od srdca, a zároveň je to niečo, čo ľudia potrebujú, okrem toho chápete základné zákonitosti biznisu, nemôžete neuspieť. A cieľovka mladých nezadaných ľudí je z biznisového pohľadu jednou z najatraktívnejších cieľoviek, či už v hetero alebo v LGBT komunite.

Inšpirovalo vás stretnutie so známou americkou matchmakerkou Janis Spindel?
Stretnutie s Janis Spindel ma inšpirovalo hlavne v tom, že som si ujasnila, aký druh matchmakingu robiť nechcem. Bohužiaľ, v jej prípade viac než o čokoľvek iné šlo o jeden veľký biznis s láskou, k čomu by som ja nikdy nechcela skĺznuť. Naše ceny sú nastavené férovo a tak, aby si ich naša cieľová skupina mohla dovoliť. To, čo robíme, robíme pre ľudí. A oni k nám chodia, lebo cítia, že to robíme ako najlepšie vieme a s dobrou motiváciou. 

Keď spomínate peniaze, v akých cenových reláciách sa pohybujú vaše služby?
Ceny našich služieb určujeme podľa požiadaviek a očakávaní klienta. Každý chce mať prístup do inej databázy a absolvovať iný počet rande v inom časovom rozmedzí. Inak povedané, niekto chce mať partnera/partnerku do mesiaca, niekto do pol roka či roka. Vstupná konzultácia so mnou je bezplatná. Ostatné služby sú spoplatnené. Horná cenová hranica je otvorená.
Buďme konkrétni, ak by som chcela napríklad partnera do mesiaca, koľko by to stálo?
To sa takto nedá povedať. Záleží na mnohých okolnostiach, hlavne na tom, čo ste za človeka, čo vyžarujete, nakoľko ste zaujímavá pre druhú stranu a, samozrejme, aj nakoľko ste náročná.

Zdroj: archív Kataríny Němcovej

Dá sa vôbec nájsť niekomu za taký krátky čas partner?
Áno, dá, mnohí moji bývalí klienti sú toho dôkazom.

Máte skúsenosti z Číny aj zo Spojených štátov, prečo ste sa vrátili domov?
Zo Šanghaja do New Yorku som sa relokovala hlavne kvôli svojmu bývalému českému priateľovi, ktorý žije v New Yorku a ktorého som neskonale milovala. Z New Yorku som odišla preto, lebo mi skončili pracovné víza v konkrétnej firme. Dostala som síce ponuku vo firme zostať a predĺžiť si tak pobyt o pár rokov, ale už som vtedy mala v hlave iné plány a nechcela som strácať čas niečím pre mňa nezmysluplným. Do toho mi môj vtedajší americký priateľ oznámil, že nie je pripravený posunúť náš vzťah ďalej, tak som sa rozhodla investovať všetku svoju energiu a čas do seba a svojich snov a cieľov. Keďže Praha bola môjmu srdcu vždy veľmi milá, rozhodla som sa spraviť základňu Find L’Amour práve tam. Integrovaný matchmaking na vyššej úrovni bol v našich končinách potrebný ako soľ. Ani na sekundu som to neoľutovala. Cítim, že robím službu vlasti (smiech).

„Prestížnych zoznamiek pre náročných“ sa v poslednom čase vyrojilo hneď niekoľko, čím je tá vaša iná?
Odlišujeme sa kvalitou a komplexnosťou ponúkaných služieb. Pracujeme s človekom ako celkom, s jeho zovňajškom aj jeho vnútrom, s energiou, ktorú vyžaruje, s tým, čo má v hlave i v srdci. Nie je to ani zďaleka len o samotnom „dohadzovaní“.

Na akých princípoch funguje váš systém zoznamovania?
Máme metódy na to, aby sme dokázali každého človeka, ktorý naozaj chce so sebou a svojou situáciou niečo robiť, pripraviť na vstup toho správneho partnera do jeho života. Keď človek dosiahne štádium, že je naozaj šťastný aj bez partnera, že má vyčistený vzťah sám k sebe, k svojim rodičom a k svojmu okoliu, potom sa aj dohadzovačom hľadá preňho partner jedna radosť. Po zadaní požiadaviek klientom predkladá dohadzovač klientovi profily odpovedajúce tomu, čo hľadá, a klient z profilov, ktoré mu najviac rezonujú, vyberie tie top, s ktorými sa v prípade záujmu druhej strany stretne.

Máte medzinárodnú klientelu, väčšina žien je vraj z Česka a zo Slovenska a mužov zo zahraničia. Čím to podľa vás je?
V prvom rade by som rada zdôraznila, že napriek tomu, že časť našej mužskej databázy tvoria cudzinci žijúci v zahraničí alebo expati žijúci na Slovensku a v Česku, nie je to o tom, že by slovenské a české ženy nechceli našich mužov. O našich mužov určite záujem je. Problém je skôr v ich pasivite a konzervatívnosti, v tom, že Slováci a Česi nie sú veľkými majstrami v dobýjaní žien a v správaní sa k nim ako džentlmeni s rešpektom a úctou. Zatiaľ čo muži – cudzinci sú otvorenejší, galantnejší a sebavedomejší. Teraz samozrejme veľmi generalizujem, každý je unikátny a všade sa nájdu takí aj takí. Určite však platí, že ženy, ktoré siahajú po cudzincoch, obvykle nechcú ísť vyšliapanou cestou tradície, ale chcú niečo iné, exotické, vzrušujúce, čo u lokálnych mužov, pokiaľ veľa necestovali, málokedy nájdu. Niekedy mám pocit, akoby si slovenskí muži dostatočne neuvedomovali, aké sú naše ženy skvelé a výnimočné, a tiež akoby dostatočne nebojovali o ich priazeň. Pritom Slovenky sú výbornými partnerkami, priateľkami, milenkami a matkami v jednom. Nie divu, že cudzinci, ktorí toto vidia, „kradnú“ našim mužom krásne slovenské ženy.

Zdroj: archív Kataríny Němcovej

Nie je to tak trochu vývoz toho dobrého „ľudského materiálu“ od nás?
A čo by ste robili vy, keby vám dvoril niekto na úrovni, niekto, kto sa k vám správa inak, lepšie než priemerní muži vo vašom okolí? Nepovedali by ste áno? Vzťah je o tom dovoliť si byť šťastný po boku človeka, ktorý nám môže dať zo seba to najlepšie a od ktorého môžeme to najlepšie prijať. Nie je to ani o národnosti, ani o farbe pleti, ani o rovnakej kultúre, a už vôbec nie o veku či vzdelaní. Je to o súhre sŕdc.

Kto sú teda vaši klienti?
Sedemdesiat percent platiacej klientely tvoria ženy, ktoré sú oveľa otvorenejšie hľadaniu partnera týmto spôsobom. Mužom v tom, aby sa u nás registrovali, často oveľa viac než finančné možnosti bráni ich vlastné ego. Väčšinou ide o majiteľov firiem, biznismenov, politikov, právnikov, doktorov, umelcov, mediálne známych ľudí, ale máme klientov najrôznejších profesií. Vek žien je 25 až 45 rokov, vek mužov 27 až 60 rokov. Moji klienti sú inteligentní, aktívni a úspešní ľudia hľadajúci dlhodobý a seriózny vzťah.

Akú máte úspešnosť?
Túto otázku počúvam neustále a neustále na ňu dávam tú istú odpoveď. Čo je indikátorom úspešnosti pre vás? To, že dvaja ľudia spolu odídu po našej zoznamovacej akcii, že spolu zostanú mesiac, rok, desať rokov? To, že skončia pred oltárom alebo majú spolu dieťa? Faktom je, že deväťdesiat percent Find L’Amour klientov si v priebehu spolupráce s nami nájde partnera. Mnohí z nich však najskôr potrebujú nájsť samých seba.

Prečo sa podľa vás tomuto druhu zoznamovania darí?
Pretože v dnešnej rýchlej, pretechnizovanej a individualistickej dobe, keď ľudia nechcú strácať čas dlhým hľadaním partnerov na online zoznamkách či v baroch a keď muž, ktorý sám osloví ženu na ulici, je považovaný za zúfalca a žena, ktorá osloví sama muža, za príliš emancipovanú, je to najefektívnejší, najrýchlejší a najistejší spôsob zoznámenia. Vďaka špecializovanému a skúsenému dohadzovačovi stretnete hneď niekoho, kto vám bude „šitý na mieru“.

Dá sa na biznise s dohadzovaním zarobiť?
Zbytočná otázka. Je to môj predmet podnikania (smiech). Ja aj ľudia, s ktorými spolupracujem, sa nemáme zle. Všetky Find L‘Amour projekty od našich propagačných videí až po pripravované nové weby, CRM (manažment riadenia vzťahov, pozn. redakcie), mobilnú aplikáciu a ďalšie zaujímavé prekvapenia, sú financované zo zisku Find L‘Amour. Zároveň, keďže som vizionárka neustále pracujúca na nových projektoch, ktoré si, samozrejme, vyžadujú určité finančné injekcie, momentálne veľmi intenzívne hľadám sponzorov nových, väčších a zmysluplných projektov, ktorých cieľom je zvýšiť kvalitu mužov na Slovensku a v Česku.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.