SamsungTASR/AP
StoryEditor

Samsung a Apple strácajú dominanciu, čínske značky sa tlačia dopredu

01.11.2016, 15:29
Súčasný najväčší výrobca inteligentných telefónov nemá najlepšie obdobie.

Trh so smartfónmi sa mení. Množstvo tradičných značiek paberkuje, súčasní velikáni sa stretávajú s poklesmi predajov.

Naopak čínski výrobcovia majú žatvu.

Súčasný najväčší výrobca inteligentných telefónov nemá najlepšie obdobie. Samsung zasiahla aféra vybuchujúcich modelov Galaxy Note 7 a asi ešte dlho bude tento problém odznievať.

Aféra sa už prejavila

Aféra sa už prejavila do súčasných predajov. Podľa analytickej spoločnosti Strategy Analytics klesli Samsungu medziročne predaje o 10 percent.

Samsung v tohtoročnom treťom štvrťroku predal "len" 75,3 milióna smartfónov, v rovnakom čase vlani to pritom bolo 83,8 milióna. Podiel Samsungu na trhu so smartfónmi tak poklesol z 24 percent na 20 percent.

Nedarí sa ani Applu, aj keď jemu predaje poklesli len o päť percent. iPhonov sa v treťom štvrťroku predalo 45,5 milióna kusov, vlani to bolo 48 miliónov.

Apple má v tohtoročnom treťom štvrťroku podiel na trhu s inteligentnými telefónmi 12,1 percenta, v minulom roku to bolo v rovnakom období 13,6 percenta.

Tradiční výrobcovia strácajú, dravé čínske značky naopak rastú. A to nemálo. Tretí najväčší výrobca na svete je Huawei, ktorý predal v uvedenom období 33,6 milióna smartfónov.

Vlani Huawei za rovnaké obdobie predal 26,7 milióna kusov inteligentných telefónov. Čínskemu výrobcovi tak predaje vzrástli o osem percent a v súčasnosti má podiel na trhu deväť percent.

Čínsky nápor

Ešte väčší rast zaznamenal v našich končinách málo známy čínsky výrobca Oppo. Tomu predaje medziročne vzrástli o závratných 140 percent. Oppo tento rok v treťom kvartáli predalo 21,6 milióna smartfónov, vlani to bolo len deväť miliónov.

Značke Oppo tak patrí 5,8 percentný podiel na trhu, vlani držalo Oppo len 2,5 percenta trhu. Rovnako ako Oppo nie je v Európe nijako výrazne známa aj značka Vivo a podobne aj tomuto výrobcovi rástli medziročne predaje.

Vivo tento rok predalo za tretí kvartál 18,3 milióna inteligentných telefónov, vlani sa predalo v treťom kvartáli 9,8 milióna smartfónov tohto čínskeho výrobcu.

Vivo tak má na trhu so smartfónmi takmer päťpercentný podiel, v minulom období to bolo len 2,8 percenta. Oppo aj Vivo sú aktívni okrem čínskeho trhu aj inde v juhovýchodnej Ázii, napríklad v Thajsku, Indii alebo Malajzii.

Uvedené dáta tak ukazujú, ako je dôležitý čínsky trh aj zvyšok Ázie. Samsung tam už dávno nedominuje, rovnako ako sa tam v poslednej dobe nedarí iPhonom.

Zato si čínski zákazníci našli cestu k svojim lokálnym výrobcom, ktorí už vedia ponúknuť špičkové smartfóny porovnateľné so svetovou konkurenciou.

01 - Modified: 2024-04-23 09:51:18 - Feat.: - Title: Predaj iPhonov v Číne klesol najviac od pandémie covidu. Spadol až na tretie miesto 02 - Modified: 2024-04-24 07:12:44 - Feat.: - Title: Vysoký výkon, skvelé objektívy a zaujímavé príslušenstvo. Takto to vyzerá, keď sa z mobilu stane fotoaparát 03 - Modified: 2024-04-23 06:00:00 - Feat.: - Title: Toto so svojím iPhonom robí úplne každý. Vskutočnosti si však ničíš mobil aj batériu, potvrdzuje to aj samotný Apple 04 - Modified: 2024-04-15 11:24:33 - Feat.: - Title: Samsung získa od Spojených štátov miliardy dolárov, má rozšíriť závod na výrobu polovodičov v Texase 05 - Modified: 2024-04-15 07:30:02 - Feat.: - Title: Predaj iPhonov klesá. Apple zaostáva v predajoch smartfónov za Samsungom
menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
25. apríl 2024 10:49