StoryEditor

Softvérová žienka domáca

23.02.2011, 23:00
Hana Petríková má najradšej svoje značky. Tie, ktoré si táto riaditeľka softvérovej firmy sama ušije. A potom ešte kávu pod Akropolou, ktorej sa vraj dokáže vyrovnať iba máločo.

"Mojím najobľúbenejším návrhárom je Burda Fashion,“ odpovedá mladá riaditeľka firmy SAS Slovakia, pre ktorú je najväčším relaxom práve šitie. Má to svoje výhody, keďže kvôli originálnym kúskom do šatníka nemusí naháňať najnovšie kolekcie milánskych návrhárov. Zároveň je v našej rubrike prvou respondentkou, ktorá medzi svoje záľuby radí háčkovanie.

"Som taká žienka domáca, veľmi rada aj varím,“ tvrdí Petríková. Na riaditeľku softvérovej spoločnosti je to naozaj netradičné hoby, ale Hana Petríková má aj inú "psychohygienu“ podobnú väčšine žien.

"Rada si doprajem štvorhodinový nákupný záťah, najmä na oblečenie a knihy,“ hovorí Petríková a dodáva, že s priateľom neinvestujú až tak veľa do hmotných vecí, ale skôr do cestovateľských zážitkov.

"Práve som sa vrátila z malej okružnej cesty po USA, kde som videla päť rôznych svetov. Od rušného života v New Yorku, cez kasína v Las Vegas, arizonskú púštnu prírodu, prímorský život v San Franciscu až po bežný život Američanov v Severnej Karolíne.“

Mimochodom, Hana Petríková (dnes už asi ako jedna z mála) nedá dopustiť na Grécko. Pracovala v rôznych krajinách vrátane Anglicka či Belgicka, ale k srdcu jej najviac
prirástol práve súčasný "eurohriešnik“.

"Ľudia sú tam najústretovejší. Stretávala som sa s kolegami, ktorí mi ukázali bežný život a práve v Grécku sa mi venovali najkrajšie. No a káve pod Akropolou sa máločo dokáže vyrovnať,“ tvrdí.

Okrem toho medzi jej obľúbené miesta patrí Naschmarkt vo Viedni, kde sa dajú zohnať rôzne špeciality a v Barcelone vraj nikdy neobíde tržnicu La Bocceria. To však neznamená, že na Slovensku sa obchodom vyhýba.

"Nevidím až taký veľký rozdiel medzi nakupovaním doma a v zahraničí. Hovorím najmä o prevádzkach v Bratislave, lebo iné až tak veľmi nepoznám. Najmä ak ide o nákup oblečenia, kníh či elektroniky. Žiaľ, pri nákupe bežných potravín sa stále majú najmä naše supermarkety čo učiť.“
V obchodoch pritom u Hany Petríkovej nerozhoduje ani cena, ani značka. Najdôležitejší vraj je pocit.

"Ak sa mi niečo páči, tak si to kúpim.“
Toto kritérium môže byť mierne problematické v rôznych oblastiach, napríklad pri takej elektronike... Na to má však riaditeľka SAS iné riešenie.
"Nákupu elektroniky nerozumiem, ale, našťastie, má k tomu vzťah môj priateľ. To more technických parametrov je pre mňa príliš komplikované. A tak, ak musím, vyberám si podľa dizajnu, no vnútorne cítim, že to nie je správne.“

Omnoho radšej ako v elektrodomoch teda trávi čas v kníhkupectvách alebo vo všeobecnosti v obchodoch s prehľadne zoradeným sortimentom, ktorý sa dá ľahko pozrieť a vyskúšať. A napriek nákupným "štvorhodinkám“ je toho stále dosť, po čom Hana Petríková túži.
"Mnohé veci sa totiž kúpiť nedajú, a tak mám ešte stále veľa prianí. A to je len dobré...“

menuLevel = 2, menuRoute = style/preco-nie, menuAlias = preco-nie, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
19. apríl 2024 16:06