12.04.2017, 18:48

Nová aplikácia Facebook Story: Pozrite sa, ako ju správne využívať

Ešte pred časom používatelia Facebooku na celom svete zaregistrovali zmenu na svojej stránke. V hornej časti, kde sa nám zobrazujú obvyklé novinky, pribudol panel. V kruhu bola fotka majiteľa účtu alebo jeho priateľov. Ohlasy vyvolala zmena u miliónov používateľov, konkrétne najviac u tých vo veku 30 rokov. O čo nás vlastne chce teraz Facebook „obohatiť“?

Nová aplikácia Facebook Story: Pozrite sa, ako ju správne využívať
Zdroj: YouTube

Ide o novú funkciu s názvom Príbehy, a je to napodobenina populárnej funkcie v rámci konkurenčnej aplikácie na Snapchate (SNAP). Facebook predtým pridával príbehy prostredníctvom Instagramu, ale táto posledná novinka má snahu o širší zásah, a to pre iOS a Android, kde zasiahne oveľa viac ľudí, píše CNN.

Snaha Facebooku napodobniť Snapchat je pri uvedení tejto „novinky“ nepopierateľná. Len za posledných niekoľko mesiacov Instagram, WhatsApp a Messenger predstavili funkciu príbehov v rôznych formátoch v podobe slideshow. Facebook v tom čase ponúkal rôzne filtre fotografií a videí, ktorými prerazil aj spomínaný Snapchat.

Teraz, po niekoľkých mesiacoch pokusov a testov, aj Facebook uviedol na svoje stránky a nástenky používateľov funkciu Príbeh/ Story. V súčasnosti spoločnosť oficiálne predviedla: úplne nový fotoaparát v aplikáciách, prešpikovaný maskami, filtrami a efektmi. Umožňuje takisto zdieľať fotografie a videá s konkrétnymi ľuďmi počas vopred nastaveného obdobia, uvádza engadget.

Len čo sa spustí aktualizovaná Facebook aplikácia na vašom zariadení, uvidíte v navigačnom paneli v hornej časti funkciu Príbehy. Nachádza sa tam aj skratka pre priame zdieľanie a v druhej bubline je váš príbeh, prípadne ikonka vašich priateľov, ktorých tam môžete pridať.

Zdroj: YouTube

Rozhranie každého príbehu je takmer totožné s instagramovou verziou: môžete sa v rámci nej pohybovať dopredu a dozadu cez slideshow, kliknutím doľava alebo doprava. Takisto máte možnosť vidieť, koľkým ľuďom bol váš príbeh zobrazený, a aj mená tých, ktorí ho videli. Dôležitá informácia, ktorú by ste mali mať, je, že reakcie na tento príspevok sú živé tak dlho ako príbeh. Len čo je obsah preč, komentáre zmiznú tiež. 

„Sme svedkami toho, že spôsob, akým ľudia vytvárajú obsah, sa postupne mení z textu na fotky a videá. Snažíme sa aktualizovať aplikácie, ktoré majú byť viac sústredené na spôsob, akým sa ľudia správajú, a vytváranie obsahu v sociálnych aplikáciách. A to sa začína s kamerou," priblížil Connor Hayes, produktový manažér Facebooku.

Tu vám ponúkame stručné zhrnutie toho, o čom vlastne celá „novinka“ je

  • Čo je to ten príbeh?

Príbeh je zbierka videí a fotiek z uplynulého dňa. Je to funkcia oddelená od fotiek a videí, ktoré zdieľate vo svojich diskusných príspevkoch. Začnete s jednou položkou – povedzme záberom vášho domáceho miláčika – a potom postupne pridávate ďalšie položky, ktoré zaznamenávajú priebežne vašu náladu, zážitky či pocity. Všetky klipy pridané v posledný deň sú zobrazené ako jeden súvislý prúd. Každý segment potom po 24 hodinách automaticky zmizne.

  • Ako môžem urobiť len jeden príbeh?

Kliknite na nové tlačidlo fotoaparátu v ľavom hornom rohu aplikácie na Facebooku. Použite ikonu čarovnej paličky, ktorou pridávate grafiku, text, kresby a interaktívne animácie. Podržte veľké tlačidlo, ktoré je dole a slúži na natáčanie videa, alebo kliknite len raz pre fotografiu. Môžete tiež importovať existujúce fotky a videá. Až budete hotoví, zvoľte ikonu veľkej šípky a vyberte „môj príbeh“ zo zoznamu kontaktov a kliknite na tlačidlo Odoslať.

  • Aký druh obrázkov zahrnúť do príbehu?

Príbehy sú určené pre drobné veci či udalosti, ktoré sa vám stali počas dňa, ktoré by ste zanormálnych okolností nepublikovali ako samostatný príspevok. Asistentka produkcie pre sekciu CNNTech Lisa Fischerová, naznačuje, že ide o vyberanie vecí, ktoré sú „zaujímavé a vtipné v danej chvíli, ale nie sú v dlhodobom meradle natoľko zaujímavé, aby ste ich zverejnili na Instagrame“.

Facebook tým chce zvýšiť dôraz na malé, nepatrné a možno pre nás niekedy nezaujímavé okamihy, ktoré však tvoria náš život: keď čakáte v pondelok na autobus, idete v práci na obed alebo sa len pripravujete vyraziť von. „Dobrý príbeh by mal byť buď zaujímavý, zábavný, alebo oboje,“ odkazuje multiplatformový editor CNNTech. „Radšej nech je to smiešne, kreatívne s použitím filtrov a šošoviek, s vtipnými menovkami alebo absurdnými vecami, ktoré ste napríklad zažili cestou vlakom.“

  • „Easy selfie“

A jeden odkaz, špeciálne pre dámy: „Neposielajte príliš veľa fotiek, kde ste nalíčené, budete vyzerať ako narcistky,“ hovorí Fisherová.  
No ak túžite po zmene, niektoré z nových efektov kamery na Facebooku sú interaktívnymi animáciami tváre. Vedia, kedy otvoríte ústa alebo pohnete hlavou, takže sa vám prispôsobia.

  • Použite efekty, vraj sú žiadané

Príbehy sú primárne vizuálne médium. Jedno je však isté: podľa všetkého všetky tie gýčové filtre, ktoré tak verne poznáme (a niektorí práve nemusíme), sú vraj naozaj zábavné. Facebook investoval nemalé úsilie a financií do svojich špičkových efektov, ako animované plátky pizze, ktoré lietajú do úst, k dispozícii však bude aj trblietavý efekt, ktorým oslávite svoje úspechy, a podobné „vychytávky“.

Zdroj: YouTube

  • Rada na záver

Príbehy žijú iba v smart telefónoch (na ploche počítača nie). Záber zachytávame vertikálne, pretože tak sú aplikácie v inteligentných telefónoch orientované. Ergo, vyhnite sa horizontálnemu videu.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.