20.04.2017, 13:11

Obchodníci ovládajú zákazníkov premyslenou stratégiou: Na toto im skočí takmer každý

Stáva sa vám, že idete do obchodu po tri veci, a odídete s plným košíkom, pričom jednu z tých troch vecí ste nakoniec zabudli kúpiť? Môže za to psychológia predajcov, ktorí vedia, ako na vás.

V každom supermarkete sú regály usporiadané veľmi prezieravo:
horné regály – menej známe značky
stredné police/„zlaté police“ – populárne výrobky
spodné regály – výrobky prakticky neznámych spoločností a výrobky pre deti
Prenájom „zlatých regálov“ stojí spoločnosti veľa peňazí, čo prirodzene ovplyvňuje cenu, ktorú zaplatíme za ich tovar. Ak sa chcete vyhnúť tomu, aby ste sa na tento háčik chytili, postupujte podľa jednoduchého pravidla: skôr ako vezmete tovar zo strednej police, porovnajte jeho cenu a kvalitu s tovarom umiestneným na hornom a dolnom poli.
Zdroj: YouTube

Dnešní zákazníci sa čoraz viac podobajú hrdinom známej The Truman Show. Každý deň ich pozoruje celá armáda obchodníkov, ktorí študujú ich nákupné správanie a snažia sa prísť s čoraz šikovnejšími a sofistikovanejšími predajnými technikami. Bright Side vám predstavuje zoznam niektorých z najuznávanejších pascí, ktoré predajcovia používajú na „ulovenie“ zákazníkov.

Prinášame vám v galérii najčastejšie z nich. Poučte sa z nich, aby ste nekúpili „mačku vo vreci“ a neodišli s prázdnou peňaženkou.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.