03.10.2016, 00:00

Spánok, káva, cigareta. Týmto zvykom by ste sa mali určite vyhnúť po jedle

Naše trávenie môže narušiť hneď niekoľko aktivít

Spánok, káva, cigareta. Týmto zvykom by ste sa mali určite vyhnúť po jedle
Zdroj: Flickr.com

Čo zvyčajne robíte po výdatnom obede alebo večeri? Natiahnete sa na gauč, dáte si cigaretu, šálku kávy, alebo sa rozhodnete pre svižnú prechádzku v záujme udržanie štíhlej postavy? Ani jedna z týchto vecí dobrému tráveniu práve neprospieva, píše Marcela Svobodová pre iDNES.cz.

Vyvaliť sa po nedeľňajšom obede priamo na pohodlnú pohovku je pre mnoho ľudí bežným a veľmi obľúbeným rituálom. Dopriať si malého "šlofíka" hneď po jedle však podľa odborníkov nie je tou najrozumnejšou vecou. A na počudovanie nie je to pravé ani rázna poobedná prechádzka .

Niektoré návyky po jedle by ste možno mali prehodnotiť. Prečítajte si, ktoré to sú.

Čo naopak podporí vaše trávenie?
"Menšie vyvážené porcie a pravidelná konzumácia robia zázraky. Kto má rád čaj a trápi ho ťažký žalúdok, ocení čarovné účinky paliny. Proti nafukovaniu funguje mäta, medovka, bazalka a generáciami rodičov bábätiek s kolikou preverený fenikel. Pre odvážnych je tu chilli, ktoré zlepšuje trávenie po presýtení ťažkým jedlom," radí nutričná špecialistka Monika Bartolomějová.

"Po veľkom jedle je dobré počkať s cvičením aspoň tri hodiny. K správnemu tráveniu využíva organizmus krv stiahnutú zo svalov. Zvýšená aktivita však rozprúdi krv v tele a zamedzí tým vstrebávanie živín. Ak si nedoprajete pokoj, riskujete nevoľnosť," vysvetlila Bartolomějová. Ako dodala, malá desiata jednu až dve hodiny pred cvičením je naopak žiaduca.

"Ľahko stráviteľné potraviny s nízkym glykemickým indexom telu dodajú energiu bez toho, aby príliš zamestnali tráviace ústrojenstvo. Účinok cvičenia potom bude maximálny," dodala odborníčka.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.