DELIA potravinyDELIA
StoryEditor

Rýchlo a v malom. Potraviny vzali Bratislavu útokom

23.06.2016, 00:00
Sieť bývalého manažéra z Carrefouru sa chce do konca roka rozrásť na 30 prevádzok.

Naposledy takýmto tempom rástla Moja Samoška. Dnes v jej stopách kráča značka Delia. Tá od decembra minulého roka stihla v Bratislave otvoriť 17 predajní a v expanzii nepoľavuje. Do konca roka si totiž v plánoch nakreslila ďalších 13 prevádzok.

„Treba si uvedomiť, že ide o menšie obchody, rozmerovo od 60 do 120 štvorcových metrov. Pokiaľ chceme, aby bol projekt úspešný, potrebujeme prevádzkovať minimálne 30 obchodných jednotiek,“ vysvetľuje PR manažérka siete Delia potraviny Adriana Janok Sokolská.

Dve predajne mesačne
Sieť sa zatiaľ sústreďuje na Bratislavu a jej okolie do 30 kilometrov. „Otvorenie ďalších predajní bude závisieť od vyjednania priaznivých nájomných podmienok, spravidla otvárame dva obchody v jednom mesiaci,“ pokračuje Adriana Janok Sokolská s tým, že finančné prostriedky na rozbeh siete získali z úverových a lízingových zdrojov. Delia potraviny vedie Jozef Berko, ktorý v minulosti pôsobil niekoľko rokov na rôznych manažérskych pozíciách v reťazci Carrefour. Koncepčne ide o malé predajne, ktoré ponúkajú základné potraviny, ale aj plnené bagety, zákusky a kávu. Vo väčšine majú dlhšie otváracie hodiny ako bežné supermarkety. „Kedysi chodili ľudia radi do večierok, nemuseli totiž nakupovať vo veľkých predajniach a mohli si nákup urobiť aj neskôr po práci. Ak bude sieť blízko ľuďom a bude ponúkať sortiment, ktorý si žiadajú, nevidím prekážku,“ myslí si maloobchodný analytik Ľubomír Drahovský.

Kupujeme viac
Ten pokračuje, že takáto expanzia je reakciou na rastúcu kúpyschopnosť a maloobchodné tržby. „Obchodníci sa v súčasnosti chytajú príležitosti osloviť zákazníkov,“ konštatuje Ľubomír Drahovský. Ceny tovarov v obchodoch totiž kvôli deflácii klesajú, podľa májových údajov to bolo o viac ako štyri percentá. Na druhej strane rastú aj mzdy a klesá nezamestnanosť. „Očakávame, že spotreba slovenských domácností sa bude aj naďalej postupne zvyšovať vzhľadom na predpokladanú priaznivú situáciu na pracovnom trhu. Je preto pochopiteľné, že firmy či už z potravinárskeho alebo iného odvetvia, rozmýšľajú nad expanziou a otváraním nových pobočiek,“ uvádza analytička Poštovej banky Jana Glasová.

Aj ďalšie siete
Delia totiž nie je jediná, ktorá sa rozširuje. V máji sa o novú predajňu rozrástla konceptom podobná značka Malina potraviny, v polovici júna svoju 116. prevádzku otvorila aj sieť Terno, Coop Jednota chce do konca roka otvoriť dvanásť nových obchodov.

Preferencie zákazníkov sa však menia a tomu sa musia prispôsobovať aj obchodníci. Spotrebitelia už totiž nie sú ochotní tráviť v predajniach toľko času čo v minulosti a navyše sa do ich košíkov dostávajú produkty od málosériových výrobcov či farmárov, na čo veľké predajné plochy nevedia promptne reagovať. „Výsledkom je zníženie záujmu zákazníkov o nakupovanie v hypermarketoch a priestor pre menšie formáty od 50 do 300 štvorcových metrov,“ vysvetľuje vedúci oddelenia prenájmu maloobchodných priestorov spoločnosti CBRE Peter Pohanka. Ten pokračuje, že po istom útlme v rokoch 2011 až 2014 evidujú v oblasti dopytu po maloobchodných priestoroch výrazné oživenie, s čím súvisí aj rast nájomného v dobrých lokalitách.

ANKETA
Plánujete v tomto roku otvárať nové prevádzky?

Čakáme povolenia
Tomáš Bezák, hovorca Lidl

Momentálne máme rozpracovaných viacero projektov, ich dokončenie však závisí od získania všetkých potrebných povolení a nateraz by bolo predčasné sa k nim bližšie vyjadrovať. O našich plánoch verejnosť včas informujeme.

Ešte dvanásť
Martin Katriak, podpredseda Coop Jednota

V roku 2016 systém Coop Jednota otvoril osem a do konca roku plánuje otvoriť ešte dvanásť nových predajní. Nové predajne vzniknú napríklad v Senici, Imeli, Chorvátskom Grobe, Považskej Bystrici, Zvolene, Veličnej a iných.

Detaily neskôr
Júlia Piterková, oddelenie reklamy a PR Kaufland

Samozrejme, máme záujem o ďalšiu expanziu, bližšie sa v tomto čase vyjadrovať nebudeme.

Modernizujeme
Katarína Kadašiová, koordinátorka komunikácie Tesco Stores

Naďalej chceme rozvíjať naše podnikanie na Slovensku a aj v tomto roku plánujeme investovať do modernizácie našich predajní a do služieb a ponuky našim zákazníkom.

Konsolidujeme
Katarína Lešková, Business development director, TERNO real estate

Našou prioritou v tomto roku je skonsolidovať celú predajnú sieť od najmenších predajní po najväčšie tak, aby sme mohli zákazníkom predstaviť novú tvár Terno v ucelenej podobe.

01 - Modified: 2024-04-25 14:54:21 - Feat.: - Title: Potraviny na Slovensku sú drahšie ako v Poľsku o 39 percent. Fico sľuby nesplnil, tvrdí Matovič 02 - Modified: 2024-04-23 14:01:19 - Feat.: - Title: Na Slovensku podniká takmer trikrát viac mužov, ako žien 03 - Modified: 2024-04-22 17:32:51 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Multimiliónový biznis hlinikárov z Ľupče je zachránený. Dlhy majú splatiť najmä vďaka investíciám 04 - Modified: 2024-04-22 10:00:00 - Feat.: - Title: Kraľuje sociálnym sieťam a láka na extrémne zľavy. Za globálnym úspechom značky Shein sa však skrýva omnoho viac 05 - Modified: 2024-04-19 13:50:00 - Feat.: - Title: Menšie slovenské reťazce ukázali vlaňajšie výsledky. Fresh či Sintra dosiahli miliónové tržby
menuLevel = 2, menuRoute = style/gastro, menuAlias = gastro, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
26. apríl 2024 07:24