18.09.2017, 13:04

V známej limonáde menia základnú zložku. Dorovná sa tým rozdiel kvalít so západnou Európou

Spoločnosť PepsiCo začína používať pre sladenie 7Up v Česku, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku cukor namiesto fruktózovo-glukózového sirupu. Cukor už začali používať aj skôr u svojho hlavného produktu, kolovej limonády Pepsi.

V známej limonáde menia základnú zložku. Dorovná sa tým rozdiel kvalít so západnou Európou
Zdroj: Pixabay

Ďalším sladidlom v nápoji bude stévia. Firma to dnes oznámila ČTK. Cukor do tejto limonády už dlhodobo firma používa napríklad v Nemecku, čo viedlo k porovnávaniu "dvojakej kvality potravín" pre západnú Európu a jej východnú časť.

Nápoj vyrábajú v závode v pražských Vysočanoch. Cena nápoja by sa meniť nemala. "V krajinách západnej Európy sa receptúra s cukrom pre 7Up už používa. Prechodom na cukor sa 7Up tak svojim zložením nielen v Česku, ale aj v Poľsku, Maďarsku a na Slovensku približuje európskemu trhu s tým, že nápoj sa v jednotlivých krajinách Európy môže mierne líšiť obsahom kalórií. Rovnako ako u Pepsi vyrábanej v Česku  cukor v 7Up pochádza z cukrovej repy, pestovanej na českých poliach," uviedla firma.

Spoločnosť dúfa, že sa jej prechodom na cukor zväčší podiel na trhu, kde jej konkuruje v oblasti sladkých limonád najmä Coca-Cola. Tá vo svojom citrónovom Sprite používa fruktózovo-glukózový sirup. Na cukor u svojej vlajkovej lodi - Pepsi prešla vlani.

"Predaje Pepsi za prvý polrok 2017 narástli oproti rovnakému vlaňajšiemu období o štyri a pol percenta. Náš podiel z celkového predaného objemu kolových nápojov na domácom trhu sa nám tak podarilo navýšiť na bezmála dvadsať percent," uviedol generálny riaditeľ PepsiCo ČR Josef Neumann.

Predvlani v júli Pepsi reagovala na kritiku, podľa ktorej sa podobné výrobky na českom trhu zosúladili práve sirupom, naopak v Nemecku cukrom. Firma vtedy tvrdila, že si to želajú zákazníci.

"Chuťové a cenové preferencie by nemal byť všeobecne používaný argument pre rozdiely v prípade značkových výrobkov, ktoré sa prezentujú rovnakým marketingom," uviedla vtedy europoslankyňa Olga Sehnalová (ČSSD).

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.