S potravinovým semaforom prišla na náš trh ako prvá spoločnosť Coca-Cola.Dreamstime
StoryEditor

Firmy začínajú farbiť výživové údaje potravín

23.08.2019, 00:00
Výrobcovia potravín a nápojov zvýrazňujú nutričné hodnoty na obaloch. Systém však nemá jednotné pravidlá.

Cena, krajina pôvodu, výrobca či chuť. Zákazník posudzuje produkt, ktorý sa chystá vložiť do nákupného košíka, z viacerých aspektov. S rozvojom zdravého a aktívneho životného štýlu si však čoraz viac ľudí všíma aj jeho zloženie a výživovú hodnotu. Zisťujú, koľko tukov, cukrov a iných látok prijmú konzumáciou tých-ktorých jedál či nápojov. Spotrebiteľovi pritom už tradične pomáha tabuľka s výživovými údajmi, ktorá je súčasťou obalov takmer všetkých potravinových výrobkov.

Nadnárodní výrobcovia sa však snažia voľbu zákazníka ešte viac zjednodušiť. Na obaly svojich produktov pridávajú takzvaný potravinový semafor. Ide o farebnú schému, ktorá má zákazníka jednoducho a rýchlo informovať o tom, či je napríklad množstvo cukru, ktoré prijme vypití...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-11 13:30:00 - Feat.: - Title: Kybernetická bezpečnosť je pre firmy veľmi dôležitá. Akými spôsobmi sa môžu chrániť? 02 - Modified: 2024-05-13 09:10:58 - Feat.: - Title: Ak firmy nakupujú ubytovanie alebo dopravu, musia postupovať podľa osobitnej úpravy DPH. Koho sa to týka? 03 - Modified: 2024-05-07 07:14:01 - Feat.: - Title: Tržby maloobchodu v marci vzrástli o pol percenta, najpomalšie od začiatku roka 04 - Modified: 2024-05-01 08:05:40 - Feat.: - Title: Tržby firiem vlani rástli, ale zisk sa prepadol o vyše desatinu 05 - Modified: 2024-04-26 10:15:55 - Feat.: - Title: Sociálna poisťovňa oznámi poskytnutie úľavy z odvodov firmám do konca apríla
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
14. máj 2024 10:14