StoryEditor

Ralph Lauren, Stella McCartney či Armani. Na olympiáde bojujú aj návrhári

07.08.2016, 14:00

Najväčší sviatok športu - letná olympiáda v brazílskom Riu de Janeiro - odštartoval. Kto vyjde zo súbojov na tartane, trávniku, vo vode a tak ďalej ako medailista, jasné samozrejme nie je. Víťazi na poli módy spojenom s piatimi kruhmi sú už ale jasní, píšu lidovky.cz.

Nejde pritom o to, či sa kolekcia pre športovcov viac podarila Ralphovi Laurenovi, ktorý obliekol americký tím, alebo napríklad českej značke AlpinePro, ktorá sa kvôli uniformám na otvárací ceremoniál spojila so zavedeným salónom E. Daniely. Firmy a dizajnéri, ktorí sa oficiálne spojili s olympijskými tímami, majú totiž jednoznačne vyhrané. Pokiaľ nie je ich výtvor úplne vydarený, potom ašpirujú na bronzový či strieborný stupienok.  Reuters

Oficiálne prepojenie s olympijskými hrami je totiž zlatou baňou vždy. Aby toho nebolo málo, tento rok tomu ešte nahráva v móde stále sa držiaci trend athleisure - teda voľnočasové oblečenie inšpirované telocvičňami. Čiže prenikanie teplákov do ulíc. Aj preto si zvučné mená dávajú na prezentáciu svojich kolekcií pre olympionikov záležať a do poslednej chvíle ich šperkovali a tajili, v čom vyšlú "svoj" tím na otvorenie hier.

Do módneho olympijského súboja sa v drese Adidasu zapojila Stella McCartney za Veľkú Britániu, Lacoste vybavil reprezentantov galského kohúta, Taliani predvedú návrhy Giorgia Armaniho a švédski olympionici podporia predaj domovského fast fashion reťazca H&M.

Podľa hodnotenia rôznych módnych serverov potom najlepšie návrhy predviedlo súrodenecké duo Dan a Dean Catenovi so značkou DSquared2 v červenočernobielej kolekcii pre Kanadu. Aj keď napríklad britský Guardian jedovato poznamenal, že kanadské teplákovky pripomínajú éru sovietskych športovcov - "zrejme ako pocta z olympiády vyhodeným ruským atlétom".

Okrem oficiálnych olympijských značiek však vedia využiť športové šialenstvo vo svete (pozerať sa na hry má podľa odhadov až 3,5 miliardy ľudí) čierne kone - alebo možno pasažieri - módnych zápolení. Ide o firmy alebo značky, ktoré sa spoja s konkrétnym viac než nádejným budúcim medailistom, a nie s celým olympijským cirkusom ako takým. Jasne, má to svoje obmedzenia, nesmie používať logo s kruhmi a ich reklamy nesmú ani trochu zaváňať olympiádou.  Reuters

Trebárs značka Under Armour nie je olympijským sponzorom, ale kto to vie, keď od jari beží jej veľmi vydarený spot s legendárnym plavcom Michaelom Phelpsom? Alebo značka Aeropostale. Tá angažovala americkú medailistku a gymnastku Aly Raismanovú.

01 - Modified: 2024-04-05 12:50:25 - Feat.: - Title: Kremeľ rázne odmietol Macronove vyjadrenia o narušení olympiády 02 - Modified: 2024-01-15 08:39:20 - Feat.: - Title: ROZHOVOR Mladá Zuzana Paňková mieri na Olympiádu. Životom rovesníčok sa môže len prizerať 03 - Modified: 2023-12-31 23:00:00 - Feat.: - Title: Analýza: Voľby svetových lídrov, vojnové konflikty aj misia na Mesiac. Čo prinesie turbulentný rok 2024? 04 - Modified: 2023-11-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Prečo sa o usporiadanie športových megaakcií už nikto nebije 05 - Modified: 2023-11-02 16:54:52 - Feat.: - Title: Rusko obviňuje olympijský výbor z dvojakých štandardov v súvislosti s konfliktom v Gaze
menuLevel = 2, menuRoute = style/byvanie, menuAlias = byvanie, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
26. apríl 2024 08:10