12.11.2017, 00:00

Slovenskí muži sú veľmi konzervatívni. Chcú nosiť iba čiernu a hnedú farbu

Módu dostal do svojej genetickej výbavy. Jeho dedko pracoval celý život v odevnom priemysle, v riadiacich funkciách.

Slovenskí muži sú veľmi konzervatívni. Chcú nosiť iba čiernu a hnedú farbu
Zdroj: V. Hambálek

Doma mali krajčírsku dielňu, preto Vladimír Hambálek k móde prirodzene inklinoval: „Bolo asi len otázkou času, kedy sa móde začnem venovať profesionálne.“

Vladimír Hambálek dnes pracuje ako návrhár dámskej konfekcie a tvorí z kože. Väčšinou sú to pánske doplnky: „K pánskym doplnkom som sa prvýkrát seriózne dostal počas toho, ako som žil v Taliansku.

Taliani sú majstri v kombinovaní doplnkov. Podporujú remeselnú výrobu, ručnú prácu a vedia oceniť jedinečné kúsky robené zákazníkovi na mieru. A celkovo, veci v tomto odvetví tam idú akosi jednoduchšie.“

Zdroj: Vladimír Hambálek

Tvorí na starých krajčírskych strojoch
Pre Hambálka je dielňa na výrobu kožených doplnkov únikom z reality. Tvorí tam originálne módne kúsky: „Gro tvoria motýliky a náramky z exotických koží. Všetko sa robí ručne a v podstate ,zastaralo‘, overenými postupmi.

Mám doma zbierku starých krajčírskych strojov, o ktoré sa starám, takže sú všetky funkčné. Nie som pásová výroba. Neriešim normohodiny. S každým kúskom strávim toľko času, koľko je nutné na to, aby dobre vyzeral a bol kvalitný.“

Zdroj: V. Hambálek

​Približne tretina výroby smeruje do reklamných agentúr, ktoré hľadajú originálne darčeky pre svojich najväčších klientov. Nechcú žiadne nekvalitné suveníry z Číny: „To sa robí vždy na mieru. Podobné je to aj v prípade doplnkov pre jednotlivcov.

Pocit spolupráce, a teda výsledný jedinečný kúsok, má potom pre nich samotných omnoho vyššiu hodnotu. No a čo sa týka hotových výrobkov, tie končia v salónoch a obchodoch rôzne po Európe.“

Hand made je trendy
Ručná práca je momentálne veľmi trendová. Začínajú to konečne oceňovať aj slovenskí zákazníci: „Ľudia sa mi zdajú byť väčšími individualistami. Viac túžia po výnimočných veciach.

Vzťah s obchodníkom sa snažia personalizovať. Chcú poznať toho, kto im upraží kávu, upečie chlieb či ušije motýlik. Čo sa týka našej ponuky, v súčasnosti ide najviac na odbyt koža pytóna a morskej raje.

Zdroj: V. Hambálek

​ Už samy osebe vyzerajú exkluzívne. Našimi najpredávanejšími kúskami sú sety, dvoj- či trojkombinácie kožených motýlikov, vreckoviek a manžetových gombíkov. Populárne sú aj dáždniky z dreva malaca s ručne vyrezávanými hlavami, najmä v tomto jesennom období.“

Sleduje trendy aj instagramové profily kolegov, veľa cestuje a všíma si, čo sa predáva za hranicami: „Pretože to je realita. Nie sociálna sieť. Na sieťach nájdete množstvo skvelých nápadov, ale na biznis vhodné nie sú.

Ako som už spomenul, Taliani sú pre mňa majstri v doplnkoch. V ich výrobe aj v nosení.“ Aj vďaka jeho tvorbe sa mení štýl v pánskej móde a doplnkoch. Stále však platí, že Slováci sú veľmi konzervatívni: „Klasika je nesmrteľná. Vidím to aj na farbách kože, ktorej míňam najviac. Je to čierna a hnedá.

Ale podobné je to aj v konfekčnej móde ako takej. Fabriky, pre ktoré tvorím, stavajú jadro kolekcií na ,istote‘“.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.