27.10.2017, 15:55

Louis Vuitton je pre sekretárky, tvrdia boháči. Takto teraz vyzerá rebríček luxusu

Na vrchole toho, čo bohatí ľudia vyhľadávajú, stoja aj naďalej veci na mieru. Podľa RAMBOURG je to segment neobmedzených možností aj cien.

Louis Vuitton je pre sekretárky, tvrdia boháči. Takto teraz vyzerá rebríček luxusu
Zdroj: iDnes/Tomáš Lysoněk, MF DNES

Nosiť značkový tovar je najjednoduchšia cesta, ako dať na obdiv svoje bohatstvo. Niektoré módne domy s luxusom ale začínajú trpieť tým, že si ich môže dovoliť už príliš veľa ľudí, uvádza iDnes. Superboháči totiž túžia po jedinečnosti, a tak hľadajú doteraz neznáme luxusné značky.

V galérii si pozriete, ktoré značky sú dnes považované za tie najvyššej hodnoty a ktoré naopak zapadajú do nižšej vrstvy.

"Značky, ktoré boháči nosia, začínajú byť dôležitejšie ako to, koľko zarobili peňazí," píše manažér britskej banky HSBC Erwan RAMBOURG vo svojej knihe o bohatých Číňanoch s názvom Dynastia Bling: Prečo luxusu začínajú vládnuť čínski zákazníci ( "The Bling Dynasty: Why the Reign of Chinese Luxury Shoppers Has Only Just Begun ").

Pyramída luxusu

RAMBOURG vytvoril pyramídu, na ktorej ukazuje, ako si jednotlivé značky vedú: od každodenného luxusu kávy Starbucks po najdrahšie diamanty značky Graff. Značky alebo produkty, ktoré sú akokoľvek spojené s luxusom, môžu ťažiť z rastúceho bohatstva ľudí po celom svete.

Konkrétne v Číne sa trh s luxusným tovarom veľmi rýchlo zotavuje. Prešli už takmer štyri roky, kedy tento trh zabrzdili protikorupčné zásahy prezidenta Si Ťin-pchinga.

Podľa HSBC by mohla byť prekonaná aj tohtoročná predpoveď desaťpercentného rastu trhu s luxusom (oproti siedmym percentám celosvetovo), podotkla agentúra Bloomberg.

Niektoré značky sa ale stali príliš ľahko dostupnými na to, aby zostali pre suberboháčov príťažlivé. Mnoho majetných Číňanov považuje napríklad značku Louis Vuitton za "značku pre sekretárky", píše denník Independent.

"Louis Vuitton sa stal príliš obyčajnou značkou," cituje Shaun Rein, šéf čínskej výskumnej agentúry China Market Research Group, jednu z čínskych miliardárok.

"Má ju každý, vidíte ju v každej pekinskej reštaurácii. Dávam prednosť značke Chanel alebo Bottega Veneta, ktoré sú exkluzívnejšie, "pokračuje nemenovaná žena.

Gucci a Vuitton klesajú v rebríčku luxusu

Podobným problémom s reputáciou čelí aj módny dom Gucci. Tovar na mieru a menej známe európske značky ako Bottega Veneta ale letia nahor. Veľmi bohatí ľudia totiž dychtia zvlášť po neznámych značkách.

"V Paríži kupujem značku Maison Ullens - je to francúzska značka vyrábaná v Taliansku," hovorí Sara Jane Ho, zakladateľka elitnej čínskej školy Institute Sarita.

"Keď som sa vrátila späť do Číny, všetci moji študenti chceli vedieť, odkiaľ mám oblečenie. Nakoniec to dopadlo tak, že sa moja škola stala predajným miestom tejto značky, pretože študenti ju naozaj milujú," doplnila.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.