Od archeologického objavu do jurského parku

23.05.2017, 10:12
Prvým krokom k vzniku poľských JuraParkov bol senzačný objav fosílií dinosaurov vo svätokrížskom regióne.

Skupina nadšencov zo združenia Delta však nenechala pradávne pozostalosti zapadať prachom a po niekoľkých rokoch úsilia vznikol prvý, a doteraz najväčší turistický komplex v Bałtowe.

Na viac ako 100 ha sa rozprestiera jurský park s desiatkami modelov dinosaurov prirodzenej veľkosti, prehistorické oceanárium, ako aj široká ponuka zábavného parku. Dva typy zoologickej záhrady umožňujú pešiu prechádzku alebo cestu autobusom ako na safari.

JuraPark Bałtów

​Nechýbajú ani kolotoče, horské dráhy, pláž, šmýkačky či splavovanie rieky Kamienna na pltiach a kajakoch. Letnú zábavu nahradí v zime lyžiarske stredisko a dedinka svätého Mikuláša. Popri úspechu Bałtowa vznikol druhý Jurský park, tentoraz v západnej časti Poľska, neďaleko Opola.

JuraPark Bałtów

Krasiejów je nielen najväčším európskym parkom s dinosaurami v prirodzenej veľkosti, ale aj živým centrom archeologického výskumu. Tento vedecko-edukačný nádych odzrkadľuje aj ponuka parku: edukačný park venovaný evolúcii človeka, tunel času, paleontologický pavilón, kino emócií 5D.

Krasiejów

Trojicu jurských parkov dopĺňa najsevernejší park v Soleci Kujawskom. Park, ktorý sa nachádza medzi Toruňom a Bydgoščou v krásnej lesnej scenérii, ako inak, láka malých aj veľkých návštevníkov obrovskými, detailne spracovanými modelmi dinosaurov a kinom 5D.

01 - Modified: 2024-04-24 19:09:04 - Feat.: - Title: Poľský premiér varoval pred "šialencami a zradcami" v krajnej pravici 02 - Modified: 2024-04-23 18:04:20 - Feat.: - Title: Vojaci NATO v Poľsku ukazujú, že Aliancia bude brániť spojencov, tvrdí Stoltenberg 03 - Modified: 2024-04-23 16:10:08 - Feat.: - Title: Pri hrozbe sú pripravení na vojenskú protiakciu. Poľský a britský minister obrany rokovali vo Varšave 04 - Modified: 2024-04-25 08:30:00 - Feat.: - Title: Najhorúcejšie a najsuchšie miesto v Amerike sa zmenilo v pestrofarebnú lúku. Môžu za to rekordné zrážky a hurikán 05 - Modified: 2024-04-22 13:53:55 - Feat.: - Title: Sunak a Stoltenberg navštívia v utorok Poľsko, ohlásil Tusk. Stretnú sa s britskými vojakmi