30.05.2016, 16:00

Moja cena? Na Slovensko vysoká, hovorí naša najúspešnejšia modelka

Moja cena? Na Slovensko vysoká, hovorí naša najúspešnejšia modelka
Zdroj: Elite Model Management

Dodnes sa smeje historke, keď jej ako tínedžerke na hotelovej akadémii učiteľ povedal: ´ste celkom šikovná, to len tak blbo vyzeráte.´ V pätnástich rokoch prišla na kasting a razom patrila medzi najkrajšie. Prešlo 12 rokov a krásnej topmodelke leží modelingový svet pri nohách. Ako jediná Slovenka predvádzala pre Victoria Secret, fotila pre Vogue a bola tvárou značiek Christian Dior, Givenchy, Vivienne Westwood či Christian Lacroix. Miluje šport a Slovensko, kde sa vracia za rodinou alebo aby vyberala svoje nástupkyne. Michaela Kocianová je v skutočnosti ešte krajšia, ako ju poznáte z tituliek.

Zdroj: HN

Pred pár týždňami ste strávili na Slovensku dlhší čas, keďže ste tento rok ambasádorkou kastingov Schwarzkopf Elite Model Look 2016. Vyberali ste si konkurentku?
Nie, tak to neberiem. Na kasting chodia zväčša veľmi mladé dievčatá, ktoré sa ešte dva-tri roky formujú. Chvíľu totiž trvá, kým začnú pracovať a je lepšie, ak idú do sveta vyzretejšie, skúsenejšie a profesionálnejšie. Takže pri takých 13-ročných dievčatách to môže byť aj päť rokov postupného naberania skúseností, a to už, dúfam, budem v dôchodku. (Smiech) Neberiem ich ako konkurenciu, Slovensko je veľmi malé, keď prerazí jedna alebo dve nové tváre, je to super. Ja skôr doprajem, a keď sa im podarí urobiť napríklad nejakú dobrú kampaň, tak som hrdá.

Stále máme pekné Slovenky?
Určite áno.

Aké boli vaše začiatky?
Pamätám si, keď som prišla prvýkrát do New Yorku, aká som bola stratená. Prešla som asi 17 kastingov, dali mi mapku a povedali „good luck“. Alebo keď som potom v Ázii fotila kampaň jedného multibrandového obchodu, nalíčili ma, obliekli a povedali: „Tak, teraz pózuj.“ Nič som nevedela a nebolo mi to veru jedno, ale tak je to v každej brandži – človek sa musí „otrkať“, prežiť aj ťažšie začiatky na vlastnej koži. Možno si mnohí myslia, že sa modelky od začiatku kúpu rovno v Eviane a vozia nás šoféri, ale nie je to tak, mnohé baby pochádzajú z malých miest, na začiatku nemajú peniaze, nehovoria po anglicky. Čaká ich obrovský kus práce na sebe. A keď sa z nich aj stanú úspešné modelky, musia byť rovnako múdre a šikovné na to, aby z nich boli čiastočne aj biznis ženy. Je to predsa len biznis ako každý iný.


Ako?
Musíme vedieť „vydealovať“, čo chceme a čo nie. Teda až v určitom štádiu kariéry, samozrejme, ale tiež sa to musíme naučiť. Okrem toho je to veľa o sebazdokonaľovaní, sebazaprení, neustálom cestovaní, pričom však nesmiete na sebe ukázať unavu, profesionalite a schopnosti adekvátne komunikovať. Je to ako maratón, keď ste na 21. kilometri, tiež si poviete – do čerta, aké je to ťažké, to už nedám. Ale keď to odbehnete, poviete si – dala som to, a máte dobré spomienky.

Kedy ste vy začali riešiť biznis?
Asi pred šiestimi rokmi, keď som sa presťahovala do Ameriky. Tam to tak je, každý príde za svojím americkým snom, niečo dosiahnuť. Aj sa hovorí „can you make it here“. Musíte mať plán, ambície a vedieť, za čím idete, inak vás prevalcuje 20 ďalších, snaživejších. Každý je nahraditeľný, všetci máme obdobia, keď cítime, že sa musíme viac snažiť, lebo čo ak...

Akú máte podľa vás hodnotu ako modelka?
Zo slovenskej perspektívy asi vysokú. Z globálneho hľadiska som jednou zo slovenských modeliek, ktoré toho dokázali najviac, za čo ďakujem všetkým svojim agentom a agentúram. Svoju hodnotu a pozíciu na trhu treba budovať, čo mi pomohli správne nastaviť, a treba si vedieť  vyberať zákazky, a nebyť za každú cenu všade.

Ako ste na tom s charitou?
Pozitívne. Pomáhala som aj v rámci Modrého z neba, mám tiež kamarátku, ktorú pomáha deťom v Afrike. Stále aktuálny je aj projekt Rainbow for Ivanka, ktorý podporuje Ivanu Danišovú, ktorá trpí vzácnym Goldenharovým syndrómom. Keď môžem, naozaj rada pomôžem. Podarilo sa nám vygenerovať slušný obnos peniažkov a stále pracujeme, aby Ivanka mohla absolvovať životne dôležitú operáciu. Som na nás hrdá.

Ako dlho by ste ešte chceli pracovať?
Vravela som to nedávno aj Sášovi, že ešte tak možno 4-5 rokov, a on na to: „Čo si sa zbláznila? Pozri sa na Danielu Peštovú, tá pracuje každý tretí deň.“ A ja na to: „Aha, o. k.“ (Smiech). Ale je pravda, že Daniela vyzerá úžasne, je to môj vzor. Je to charizmatická, krásna žena. Žena, ktorá vyzerá vynikajúco na svoj vek, má za sebou výnimočné úspechy a pokračujúcu kariéru, tri deti, manžela, ktorému, keď je v Prahe, asi varí večeru. Ona je pre mňa je prototyp perfektnej krásnej ženy. A navyše z našej agentúry. (Smiech)

Celý rozhovor nájdete v májovom čísle magazínu prečo nie?!, ktorý nájdete len dnes vložený v HN.
Ak chcete prispieť Ivanke, ktorú podporuje aj Michaela, na operáciu, všetky údaje nájdete tu.


Kto je Michaela Kocianová
Narodila sa 29. decembra 1988 v Trenčíne. Jej kariéra odštartovala v roku 2004, keď sa zúčastnila na súťaži Kenvelo Elite Model Look. V slovenskom kole sa umiestnila na 2. mieste a na svetovom finále v Top 15. V roku 2006 odštartovala jej kariéra v New Yorku, keď predvádzala pre značku Rodarte, tri roky na to sa tam presťahovala. Ako jediná slovenská modelka v roku 2007 predvádzala na prestížnej šou Victoria's Secret, okrem toho pre módne domy Christian Dior, Bottega Veneta, Alexander McQueen, Giorgio Armani, Dolce & Gabbana, Versace, John Galliano, Chanel a bola tvárou kampaní Givenchy, Vivienne Westwood či Christian Lacroix.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.