Vyvíjať a vyrábať elektromobily je finančne náročná záležitosť, a to najmä pokiaľ chcete počas krátkej doby ponúknuť hneď niekoľko rôznych modelov, tak ako kalifornská značka Fisker. Automobilka založená známym dánskym dizajnérom Henrikom Fiskerom vlani po niekoľkých odkladoch konečne spustila v rakúskom závode spoločnosti Magna-Steyr v Štajerskom Hradci výrobu svojho elektrického SUV Ocean.
Toho zatiaľ vzniklo len o niečo viac ako 10-tisíc exemplárov a internetom kolujú hrozné správy od nespokojných zákazníkov, ktorých autá náhle strácajú výkon, zle taktiež brzdia, majú problémy so senzormi sedadiel, ktoré nedetekujú prítomnosť vodiča, a objavili sa dokonca aj prípady, keď z auta za jazdy doslova odletela kapota.
Tak, ako chce Fisker rýchlo expandovať do ďalších segmentov, tak sú jeho autá evidentne šité horúcou ihlou. Plány kalifornskej firmy nie sú pritom práve malé, píše iDNES.cz. Okrem dostupného kompaktného crossoveru Pear a päťmiestneho kupé-kabrioletu Rōnin zahŕňajú aj stredne veľký pick-up Alaska, plánovaný na rok 2025.
Fiskeru však na ďalšiu expanziu chýbajú finančné prostriedky. Kosa padla na kameň, keď sa ukázalo, že súčasné zdroje automobilke nevystačia na jej fungovanie na nasledujúcich 12 mesiacov. Zašlo to dokonca až tak ďaleko, že cena akcií spoločnosti Fisker klesla iba na 0,46 centu a na konci marca dokonca hrozilo, že budú vyradené z obchodovania na burze v New Yorku. Spoločnosť Fisker Inc. musela prepustiť 15 percent zamestnancov a počas štvrtého štvrťroka minulého roka vykázala stratu 463 miliónov dolárov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.