StoryEditor

Auto-moto

16.12.2001, 23:00

Nové centrum pre značku Mercedes-Benz koncernu DaimlerChrysler otvorili 11. decembra 2001 v Trnave. Otvorenie nového strediska je v súlade so zámerom spoločnosti Motor-Car Wiesenthal zvyšovať predaj automobilov a rozširovať kvalitné služby motoristom. Bratislavské Mercedes Centrum tiež rozšíri svoju ponuku služieb o ďalší servis nákladných áut na úžitkovej ploche 1 400 štvorcových metrov. V krátkom čase táto spoločnosť vybuduje aj nové predajno-servisné stredisko vedľa najväčšieho bratislavského obchodného domu Tesco.
Do novej série crash-testov Euro NCAP bolo vybraných osem rodinných vozidiel a štyri ďalšie modely. Citroën C5 je tým vozidlom, ktorému sa podarilo dosiahnuť výborné umiestnenie so ziskom 30 bodov a štyrmi hviezdičkami Euro NCAP.
Ford Motor Company predstavila nový vývojový model Ford Focus. Ten je poháňaný dieselovým motorom, ktorý už dnes spĺňa mimoriadne prísne emisné limity, tzv. kalifornské normy ULEV II (Ultra Low Emission Vehicle). Tie začnú platiť až v roku 2007. Oddelené nádrže vývojového modelu sa totiž plnia súčasne naftou a syntetickou močovinou, čo je zlúčenina na báze čpavku. Využitie močoviny, resp. čpavku, zaručuje zníženie oxidov dusíka NOx vo výfukových plynoch dieselových motorov na takú nízku úroveň, akú až doteraz u konvenčných dieselových motorov nebolo možné dosiahnuť.
Miliónty tohtoročný Mercedes predali v novembri 2001. Za vyše storočnú históriu tak vo svete prvý raz dodali milión Mercedesov za necelých jedenásť mesiacov roka. Počas jedenástich mesiacov roku 2001 sa vo svete predalo 1 034 700 osobných Mercedesov. Oproti rovnakému obdobiu uplynulého roka to je zvýšenie o osem percent. V Nemecku Mercedesy za jedenásť mesiacov roku 2001 prekročili 12-percentný podiel predaja medzi novými osobnými autami. Na Slovensku sa počas jedenástich mesiacov tohto roku zvýšil trhový podiel Mercedesov medzi novo dodanými osobnými autami na 1,17 percenta.
Model P2000 automobilky Ford Motor Company dosiahol národný rekord vo vytrvalostnej jazde v kategórii automobilov poháňaných palivovými článkami. Rekordná dvadsaťštyrihodinová jazda sa uskutočnila v réžii Fordovej skupiny TH!NK, ktorá sa zaoberá výskumom a vývojom alternatívnych pohonov. Výsledky rekordnej jazdy potvrdil Americký športový automobilový klub SCCA a oficiálne boli potom zverejnené v rámci tradičnej akcie Michelin Bibendum Challenge -- súťaže, ktorou pneumatikársky koncern Michelin motivuje výrobcov a vývojové tímy na výrobu automobilov priateľských k životnému prostrediu. Rekordná vytrvalostná jazda sa uskutočnila 7. a 8. októbra na vysokorýchlostnej skúšobnej dráhe automobilky Ford v Dearborne v štáte Michigan (USA) dlhej 2,64 míle. Automobil Ford P2000 krúžil po testovacom okruhu nepretržite 24 hodín, len s krátkymi zastávkami v depe určenými predovšetkým na doplnenie paliva, bežnú kontrolu a údržbu testovaného automobilu a na výmenu jazdcov. V priebehu 24 hodín jazdy dosiahol testovaný automobil priemernú rýchlosť 57,95 míle (93 km) za hodinu, do tohto výsledku sú započítané aj zastávky spojené s čerpaním pohonných látok a so striedaním pilotov. Čistá priemerná rýchlosť jazdy bez započítania týchto zastávok bola 65 míľ (104 km) za hodinu. V priebehu 24 hodín najazdil testovaný Ford P2000 dovedna 1 390,75 míle (2 232,15 km) -- takú vzdialenosť v priebehu jediného dňa nedokázal najazdiť dosiaľ žiadny iný automobil poháňaný palivovými článkami. Na dodržiavanie presne daných podmienok rekordnej jazdy dozerali komisári športového klubu SCCA, ktorí jeho výsledky potom oficiálne zapísali a potvrdili, že Ford P2000 je novým držiteľom amerického vytrvalostného rekordu pre automobily poháňané palivovými článkami.
Ford Motor Company predstavuje Q1 2002, nový proces kontroly a riadenia kvality pre svojich dodávateľov. Nový systém vychádza z predchádzajúceho hodnotenia Q 1, ale zaručuje oveľa užšiu spoluprácu FMC s dodávateľmi po udelení certifikátu. Až doteraz bolo najvyšším výrazom uznania za vysokú kvalitu dodávok udelenie tzv. Q1, ocenenia, ktorým sa najlepší dodávatelia Ford Motor Company mohli pochváliť. Nevýhodou však bola skutočnosť, že dodávateľ, ktorý Q 1 získal, už nemusel byť naďalej s Fordom v intenzívnom kontakte. To znamená, že pre oboch partnerov bolo obťažné naďalej spoločne pracovať na udržovaní a ďalšom zvyšovaní kvality dodávok. To sa však teraz vďaka systému Q 1 2002 zmení.

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. apríl 2024 05:49