21.12.2016, 09:24

Vzhľad novej Octavie zachraňuje model RS. Bude najlepším v histórii

Športová Octavia dostane rovnaký motor, ktorý má špeciálna verzia RS 230. Navyše je znížená a širšia. 

Vzhľad novej Octavie zachraňuje model RS. Bude najlepším v histórii
Zdroj: Škoda

Nedávny facelift Škody Octavia nezostal bez odozvy. Tá sa najmä týkala nového dizajnu rozdelených svetiel. Novinka bude totiž pôsobiť z čelnej strany zásadne inak. Nadväzuje na dizajn, ktorý napríklad niesol starší Mercedes-Benz E. 

Situáciu však rozhodne posúva ďalej model RS, ktorý dostal výrazne športový vzhľad. A nové svetlá sedia autu oveľa viac ako pri základnom modeli. 

Dostanú novú Full-LED technológiu, navyše budú adaptabilné. Nebude to určite úroveň, kde bude Škoda „vyrezávať“ okolité autá z lúču svetla, ale napríklad základné prispôsobovanie svetiel do zákrut. 

Základom sa stane nový motor, ktorý facelift Octavie zoberie zo špeciálneho modelu RS 230. Čiže výkon sa dostane pri benzínovej verzii na 230 koní a 350 Nm. Zrýchlenie z nula na sto kilometrov za hodinu bude na úrovni 6,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je samozrejme 250 kilometrov za hodinu. 

Rovnako sa do výbavy dostane aj systém XDS+, ktorý tu nahrádza samosvorný diferenciál. Čiže auto dokáže pribrzďovať v zákrute vnútorné predné koleso a lepšie eliminovať nedotáčavosť, ktorá je zvykom pri autách s predným náhonom. 

Zdroj: Škoda

Novinkou je však zníženie profilu auta. Nová Octavia RS bude mať o 15 mm znížený podvozok a o 30 mm širší rozchod kolies ako doteraz. Teoreticky by sa tak mala stať novinka jazdecky vyspelejšou než súčasná verzia. Najmä pri technickejších častiach trate či cesty. 

Samozrejme prichádza popri „skutočnej“ RS verzii v benzíne aj veľmi populárny diesel. Ten dostane opäť motor s objemom 2,0 a výkonom 184 koní. Ťahúňom tu bude najmä veľmi dobrá spotreba pri dynamicky nastavenom aute. Naftová verzia Octavie RS má mať podľa tabuliek Škody 4,5 litrovú kombinovanú spotrebu. 

Zrýchlenie, ale aj maximálna rýchlosť je v tomto prípade nižšia než pri benzínovej RS. Z nula na sto sa rozbehne Octaiva s 2,0 TDI motorom za 7,9 sekundy a maximum je 232 kilometrov za hodinu. 

Samozrejmosťou pri novinkách budú systémy, ktoré donesie facelift aj pre bežné modely. Čiže nový multimediálny systém, nový dizajn LED zadných svetiel či niektoré inovované prvky v interiéri. Cena a ani presná dostupnosť nových RS zatiaľ nie je známa, pravdepodobne prídu o niečo neskôr než základný model novej Octavie. 

Očakáva sa však ešte rýchlejšia a lepšia RS verzia. Tá má mať až 245 koní.