24.12.2016, 00:00

Toto auto je dôkazom, že nie všetky musia mať premrštenú cenu

Toto auto je dôkazom, že nie všetky musia mať premrštenú cenu
Zdroj: Miro Glasa

Na modely Opel OPC mám slabosť. Nie na všetky, samozrejme. Pokusy ako Meriva OPC, či Zafira OPC ma vôbec neberú a že sú zbytočné, po jednej generácii pochopili aj tvorcovia. Prvá generácia Astry G OPC, ktorú mal známy, ma tiež zvlášť neupútala. Nemala veľmi čím. V každom smere to bol taký priemerný športový hatchback, ktorým sme sa pred 15 rokmi učili hovoriť hothač. Astra H OPC však pre mňa všetko zmenila. Odvtedy OPC môžem.

Opel Astra H OPC mala v duchu doby miesto ostrejšej atmosféry dvojliter-turbo. Podľa prísneho hodnotenia či porovnania jazdných vlastností s konkurenciou nebola najlepšia v žiadnej oblasti. Ani v zrýchlení, ani časovke na uzavretej trati, ani na brzdách, či v maximálke. 

Astra H OPC však nepochybne patrila k špičke tej generácie nadupaných hatchbackov. A mňa si získala hneď troma vecami. Ostrým vzhľadom zvonku (špeciálne v krásnej modrej, alebo čiernej), interiérom, ktorému kraľovali mimoriadne predné sedačky Recaro, no hlavne výbušnosťou. 

Na to, ako sa motoru 2,0 turbo s maximálnym výkonom 240 koní najprv vôbec nechce a ako potom doslova trhá prednými kolesami asfalt, nezabudnem. A keď som na jednej takej skončil na niekdajšom ProRacing slalome v roku 2006 na Bratislavskom letisku v kategórii nad 2 litre v TOP3,. Prečo taký rozsiahly a emotívny úvod?

Lebo po prvých stovkách metrov v novej Corsa E OPC som sa akoby vrátil v čase o desaťročie. Ako šialene sa doba posunula, však? 

Dnes má auto z motora 1,6 l s turbom toľko koní, ako mali pred desaťročím prepĺňané dvojlitre.  Presným príkladom ej nová Corsa E OPC. 1,6ka navyše spĺňa o úroveň vyššie limity Euro6. Je podobne výbušná, ako takmer všetky OPC, ktoré som skúsil.

PLUSY:

+ dlhodobá akciová cena 17 990 €,

+ balík Performance za príplatok 2200 € je top!, 

+ krásna, dravá a hravá,

+ kombo spotreba 7,5 l/ 100km,

+ skvelé brzdy Brembo 330 mm,

+ dobré vzdialenosti pedálov na medziplyny,

+ citlivé riadenie, strmé a reaguje aj na najmenší pohyb,

+ krásne disky a špičkové pneu Michelin Super Sport, 

+ síce nedotáčavá, ale dobre cítiť, kedy to príde,

+ dravé zrýchlenie, výbušná dynamika,

+ zaujímavý zvuk,

+ sedadlá Recaro sú perfektné,

+ miesto aj vzadu pre nohy, aj hlavy, ako v SUV :)

+ ESC vypínateľná v dvoch stupňoch.

 

MÍNUSY:

- nepresné radenie,

- prístup na zadné sedadlá/manipulácia so sedadlami,

- okná na diaľku neotvoria,

- ťažké dvere, treba s nimi buchnúť,

- slepé chladiace otvory (nárazník, kapota),

- pri 130-ke na 6. točí až 3400 ot!

- lacné plasty vo dverách, malé odkladacie priestory.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk