StoryEditor

Ani 5 hviezdičkový hotel nemá na luxus tohto auta

19.12.2016, 02:15
Autor:
TopSpeedTopSpeed

Volvo V70 bolo na trhu od roku 1996. Po dvadsiatich rokoch a troch generáciách však končí. Náhradou je kombi s označením V90. Za zmenou označenia nie je len nárast v rozmeroch (dĺžka až +11 cm), ale aj väčší posun k luxusu. Spolu so sedanom S90 ide o vrchol ponuky švédskej značky. V automobilovej hierarchii to však stále nie je luxusná trieda áut, ale kategória mašín tradične známa ako vyššia stredná.

Človek by povedal, že po krásnom SUV XC90 už vzhľad ďalšieho Volva s moderným dizajnom neprekvapí, no opak je pravdou. Auto vyzerá fantasticky, zvonku aj zvnútra. Ušetrím vás nezmyselne dlhých riadkov o dizajne, namiesto toho si ho detailne prezrite na mnohých fotkách v galérii a priamo v pohybe vo videu.

Volvo V90 patrí k autám, v ktorých nemáte nutkanie sa ponáhľať. Nie, že by nezvládalo rýchlu jazdu, ale luxusný interiér a komfortný podvozok vytvárajú oázu pohody. Autu z troch možných svedčí najmä režim Comfort. 

Aj na 20“ diskoch je jazda s adaptívnym podvozkom komfortná. Základom sú pritom 17“ disky. V móde Sport je podvozok tuhší, riadenie kladie väčší odpor a mapa plynového pedálu je agresívnejšia. Vo Volve rozhodne nebudete vyhľadávať zákruty. Auto sa prosto nespráva športovo, len to predstiera.

Je to ako keď sa raz za mesiac rozhodnete ísť do posilky. Robíte síce to, čo ostatní, no vyzeráte pri tom smiešne a nevhodne. Napriek tomu, že pracujete s rovnakými závažiami ako ostatní borci. Volvo V90 dokáže v zákrutách pracovať s podobnými rýchlosťami ako športové modely a zvládne ich naozaj slušne, no vyzerá pri tom minimálne nevhodne.

Pod kapotou doslova vrčí 2,0 litrový bi-turbo štvorvalec D5 s výkonom 173 kW (235 koní) pri 4000 ot s max. krútiacim momentom 480 Nm v rozsahu 1750 – 2500 otáčok. S pohonom AWD, ktorý zabezpečuje medzinápravová spojka Haldex 5. generácie zvládne stovku za 7,2 sekundy. My sme za mokra namerali 8,5 sekundy, čo pri zhruba o 25 % nižšej trakcii presne sedí. Maximálna rýchlosť je 240 kilometrov za hodinu.

Motor D5 tu dostal aj systém s názvom Power Pulse. Ide o tlakovú nádobu, ktorú plní elektrický kompresor. V prípade prudkej akcelerácie elektronika otvorí ventil a stlačený vzduch z nádoby rýchlejšie roztočí turbo. Na papieri to vyzerá skvelo. V praxi to taká sláva nie je. 

Miro Glasa

Keby sa to nedozvieme z marketingových materiálov, ani nevieme, že niečo turbu pomáha. Autu by sa určite charakterom hodil päť-šesťvalec, ale to sa podľa súčasnej stratégie Volva nestane. Pokiaľ požadujete väčší výkon a kultivovanejší zvukový prejav, siahnite po benzínovej verzii T6 (320 koní) alebo hybride T8 Twin-Engine (407 koní).

Priemerná kombinovaná spotreba na testovacej trase bola 7,2 l/100 km. V prípade väčšieho podielu mestskej jazdy sa však šplhá k 8 – 9 litrom. Výrobca ale udáva len 4,9 litra (podľa NEDC). S nami nameranou spotrebou pritom vedia jazdiť aj šesťvalce. Inžinieri si však zaslúžia pochvalu za to, že motor nepoužíva močovinu ad-blue. Nádrž na naftu má objem 60 litrov, čo je na dolnej hranici akceptovateľnosti pre takýto cestný koráb.

Volvo V90 D5 AWD Inscription rok výroby 2016

PLUSY:

+ dizajn exteriéru aj interiéru,

+ bezpečnosť,

+ výborný pomer cena/protihodnota,

+ pocit luxusu,

+ priestranný interiér,

+ komfortný adaptívny podvozok,

+ LED predné svetlá,

+ Bowers and Wilkins je top top audiosystém,

+ ambientné osvetlenie interiéru,

+ špičkové materiály a spracovanie kabíny,

+ ergonómia,

+ panoramatické okno (len pre kombi),

+ výborné masážne sedačky,

+ adaptívny tempomat funguje výborne,

+ headup displej,

+ balík asistenčných systémov.

MÍNUSY:

- len 4-valcové motory,

- zvukový prejav motora D5,

- menší kufor ako predchodca V70,

- orientácia +/- na radiacej páke,

- vzadu široký stredový tunel,

- neplnohodnotné LED maticové svetlá    (konkurencia je oveľa ďalej),

- vypínanie systému Štart/Stop len cez menu infotainmentu.

 

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. apríl 2024 08:55