StoryEditor

Viac radosti zo šoférovania vám dnes nedá žiadne iné auto

19.10.2016, 05:07

Mazda MX-5, je najúspešnejší roadster a vlastne zároveň aj športiak na svete, ktorý začiatkom jari 2016 produkčne prekonal magické číslo jeden milión. Navyše je to je Svetové auto roka WCOTY 2016.

A tak okrem obyčaného testu tu nájdete navyše aj priame porovnanie všetkých generácií NA, NB, NC a ND.

Sledujte tu: 

Teraz sa venujme superhviezde športiakov - Mazda MX5 ND 2.0 Revolution TOP. Ako už označenie tohto kúska napovedá, Revolution TOP znamená najvyššia možná výbava. Prináša dnes už „povinné veci" ako sledovanie mŕtveho uhla, jazdných pruhov a štart/stop systém, ktoré sú pre toto auto hotové zbytočnosti. 

No prináša aj tie veľmi podstatné veci ako samosvorný diferenciál, špičkovo odladené pruženie a výborné audio ozvučenie od Bose. Slovo Surround v tomto prípade nie je len marketing, ale skvelá realita, lebo opierky hlavy prinášajú chuťovku, ozvučenie pre zlepšenie priestorového vnímania zvuku.​ Riešenie, ktoré v Mazde MX-5 použili už pri prvej generácii. 

Miro Glasa

Na záver stačí napísať jediné. Mazda MX5 nikdy nebola lepšia. Smrteľne vážne. Ak ste kedy váhali, alebo nad autom v tejto triede uvažovali, teraz je ten správny čas. Má nejaké chyby, napriek tomu jej za auto ako také bez diskusie dávam 10 z 10. 

Cena výkonnejšej verzie možno mohla byť radšej o tisícku pod než nad hranicou 30 tisíc eur, ale ako vo videu viackrát konštatujem, viac bezprostrednej radosti zo šoférovania vám dnes nedá snáď žiadne mne známe auto. Teda pardón, dá. Caterham, ale to je predsa ozaj celkom iné, nepraktické a výsostne víkendové vozenie…

Mazda MX-5 ND 2.0 Revolution TOP rok výroby 2016

PLUSY: 

+ radosť a zážitky na priehrštia,

+ ohromne čitateľné jazdné vlastnosti,

+ rozloženie hmotnosti p/z 50/50,

+ dizajn,

+ supernízka hmotnosť (998 kg),

+ posed a ergonómia vodiča,

+ perfektne odladený podvozok,

   (komfortný a športový zároveň)

+ priame a komunikatívne riadenie,

+ polomer otáčania,

+ skvelé jazdné vlastnosti,

+ najpresnejší manuál, skvelý shortshifter,

+ Bose surround sound system,

+ lakované časti interiéru,

+ príjemný zvuk motora,

+ vypínateľná stabilizácia,

+ samosvorný diferenciál je nutnosť,

+ výborná spotreba v teste len 6,0 l/100 km

+ viaceré moderné prvky aktívnej bezpečnosti,

+ skvelé sedadlá Recaro (za príplatok),

+ super rýchla  manipulácia so strechou.

     

MÍNUSY:

- mdlý motor bez špičky výkonu,

- max. otáčky len 6800 ot,

- volant nenastaviteľný pozdĺžne,

- poddimenzované brzdy,

- prevodovka vytŕča k nohám spolujazdca,

- chýbajú držiaky spolujazdca,

- pri manipulácii so strechou klesnú okná a nevrátia sa spať

Pripravné v spolupráci s TopSpeed.sk

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
24. apríl 2024 19:53