StoryEditor

Mercedes dostal silnú konkurenciu. Volvo postavilo luxusnú limuzínu

24.08.2016, 21:21
Otestovali sme na španielskych cestách nové Volvo S90 a V90. Toto je konkurencia aj pre Nemcov.

Keď som si sadol a prvýkrát sa previezol v novinke S90, bol som konečne ohromený z toho, čo Švédi dokážu postaviť na kolesá. A prakticky týmto modelom začať siahať na prémiové modely od Nemcov, ktoré im budú robiť najväčšiu konkurenciu. 

Statickú prezentáciu noviniek som zažil ešte v Bratislave a práve dizajn nových top áut od Volva bude silným trhákom. Autá si zobrali to najlepšie z SUV XC90 a zabalili to len do o niečo menšieho balenia. Ako prvý prišiel na testovacej jazde na rad model S90, ktorý je sedanom s obrovským miestom pre zadných cestujúcich.

HN archív

Charakteristikou a rozmerovo sa dá zaradiť do kategórie niečo medzi Mercedesom triedy E a S. Je to totiž najväčšie auto vo svojej triede. Zhotovenie je špičkové, dokonale zaostrené na detaily a bez zbytočností. Skrátka čistý dizajn, ktorý môžete poznať práve z SUV XC90.

Interiér je moderný, svieži a cítite sa v ňom dobre. Firma Volvo v prvom rade urobila luxusné auto s imidžom, ktorý podľa môjho názoru celkom predbehol dobu. V dobrom zmysle slova.  Ak by ste však čakali športovosť, treba sa poobzerať inde. Tu takisto (žiaľ) nehľadajte nič väčšie ako štvorvalec.

Hoci som si hneď na úvod zobral model T6 s výkonom 320 koní, ktoré autu dodáva benzínový prepĺňaný štvorvalec, nie je to úprimne „veľký trhač asfaltu“. Pomyslel som si, či toto je tých 320 koní. Hmm, no dobre. Toto auto je najmä o plavnej pohodlnej jazde, kde si skôr užívate luxus, ktorý okolie ponúka. 

Z auta je vynikajúci výhľad, pre sebou ako vodič máte digitálny prístrojový panel, takisto v strede je len dotykový displej na ovládanie funkcií ako v XC90. Najväčšou otázkou prvej jazdy však bol podvozok.  Na španielskych cestách boj dojem špičkový, no môže za to aj kvalita ciest.

Na Slovensku, to je vždy o niečom inom. Novinka sa však dostala technologicky vyššie ako SUV, z ktorého si berie príklad. Aj Volvo má asistenta, ktorý dokáže na diaľniciach viesť auto takmer bez toho, aby ste sa dotýkali volantu. (auto samozrejme kontroluje, či volant držíte).

Tu sa dá položiť otázka načo je taký asistent? Pri dlhších cestách si v aute s týmto oveľa viac oddýchnete, a rovnako aj možnosť nehody sa znižuje. Treba však šoférovať, a nie púštať volant a nechávať všetko na systémy auta.

HN archív

Po presadnutí do kombíku som sa dostal k vynovenému motoru v označení D5, ktorý používa novú technológiu, ktorá dovoľuje rýchlejšiu akceleráciu. V zásade má špeciálny kompresor, ktorý natlačí vzduch do motora, skôr než začne pracovať samotné turbo. Šikovná vychytávka. 

Spracovanie kufra, jeho rozdelenie či možnosti V90 sú veľmi dobre spracované. Po prvých desiatkach až stovkách kilometroch v novinkách od Volva sa teším, že sa na cesty dostane konečne niečo iné, niečo nové a niečo, čo pozitívne zaujme ľudí. 

Volvo má na to, aby začalo liezť do kapusty luxusným nemeckým prémiovkám, ktoré si držia svoj status.  Onedlho prinesieme aj plný test novinky - Volvo S90.

01 - Modified: 2024-04-09 07:48:07 - Feat.: - Title: Volvo: Posledná veľká prekážka odstránená (komentár Richarda Sulíka) 02 - Modified: 2024-03-27 15:03:27 - Feat.: - Title: Volvo vyrobilo svoje posledné dieselové vozidlo, v roku 2030 sa chce sústrediť len na elektromobily 03 - Modified: 2024-03-10 23:00:00 - Feat.: - Title: Vývoz lososov do Ruska jej prekazila vojna. Na pozemok pri Košiciach teraz firma láka dodávateľov Volva 04 - Modified: 2024-03-04 12:12:36 - Feat.: - Title: Volvo ukázalo na slovenský problém 05 - Modified: 2024-03-01 14:12:55 - Feat.: - Title: Volvo na Východe láka ďalších investorov. Švédska spoločnosť Nexer Group podľa mesta zvažuje príchod do Košíc
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. apríl 2024 12:16