Testy áut konkurentov v SR a ČR pred zverejnením môjho radšej nesledujem. Chránim sa ovplyvnenia a predpojatia. V oboch krajinách je viacero novinárov, ktorých názor a schopnosť zhodnotiť auto rešpektujem. Napriek tomu ich recenzie pozriem až po osobnej skúsenosti s danou mašinou. No z času na čas urobím výnimku. Jednou z nich boli testy nového BMW radu 7. Boli na to hneď dva dôvody...
Trvalo dlho, než sme pre typ G12 aj my získali termín. Ten prišiel až 4 mesiace od začiatku zápožičiek. Ja som však predtým s top limuzínou BMW už prišiel opakovane do kontaktu. Veľmi ma prekvapila jedna vec. Napriek tomu, že dlhá verzia G12, teda Long, je hlavne o zadných sedadlách, asi všetci ju skúšali ako športiak. Iste, je to BMW. Aj pri tomto type marketing hlása povestnú radosť z jazdy a orientáciu na vodiča.
Ale to platí snáď až v piatom rade. BMW 750Li je v prvom rade prestíž, potom luxus, následne technológie, iste aj pohodlie, a až potom šport. O novej sedmičke je toľko čo spoznať, vyskúšať, zažiť a povedať, že je pre mňa nemožné zmestiť to do jedného videotestu. Výnimočné autá si zaslúžia výnimočný prístup. Preto, rovnako ako v prípade Tesla Model S P85+ a BMW M5 F10 aj pri BMW 750Li Executive prinášam dva videotesty.
(pre spustenie druhého videa musíte kliknúť na obrázok)
BMW 750Li G12 Executive rok výroby 2015
PLUSY:
+ technológie a technika,
+ prestíž a luxus,
+ laserové diaľkové svetlá,
+ jazdné vlastnosti,
+ jazdná dynamika,
+ výkonné, ostrejšie brzdy,
+ elegantný dizajn,
+ zladenie motora s prevodovkou,
+ audiosystém Bowers and Wilkins,
+ dotykové LCD vodiča,
+ veľký Headup displej,
+ ergonómia,
+ nová úroveň vnútornej konektivity,
+ kapitánske sedenie,
+ kombinovaná spotreba 11,5 l / 100 km.
MÍNUSY:
- svietiace lišty sa lesknú do čelného skla,
- sport v pružení a riadení málo športový, comfort málo pohodlný a plavný,
- nedrží nastavenia poslednej jazdy,
- grafika a reakcie smart kľúča,
- kapitánske sedenie vodičovi kryje zrkadlo,
- gestá sú výstrelok, nie praktická vec,
- nevhodné pre postavy nad 195 cm.