StoryEditor

V tomto aute by vás ani policajti nedobehli. Dostať v ňom pokutu je hračka

26.05.2016, 18:50
Tu ani extrémne čísla nemajú šancu vyjadriť pocit, ktorý zažijete za volantom.

Výkon 610 koní, cena 217-tisíc eur a z nula na sto kilometrov za hodinu vás to doslova vystrelí už za 3,2 sekundy. To je len o pár desatín horší údaj, ako to zvládne (zatiaľ) najrýchlejšie auto sveta – Buggati Veyron. Sedeli sme v špičkovej verzii Audi R8 V10 Plus, ktorá má motor z Lamborghini.

Toto je úplne iná liga, kde sa vám BMW M či Mercedes AMG budú zdať pomalé. Je to šialené, ale je to fakt. A úprimne musím povedať, že toto je veľmi, veľmi rýchly a veľmi hlučný, agresívny superšport. Hoci sa mi dizajn novej R8 veľmi nepáčil, no keď nastúpite a naštartujete, bude vám to byť úplne jedno. Jediné, čo chcete, je držať alcantarový volant a rozbiehať sa.

Keď milujete zvuk poriadneho motora, tu budete ako na drogách. Chcete to jednoducho stále. Toto je auto, kde nie je frajerina ísť 330 km/h po diaľnici (maximálna rýchlosť tohto auta), ale päťdesiatku v meste. Kľúče som dostal len pred pár dňami a mal krátky a obmedzený čas na otestovanie základných vlastností Audi R8.

Začalo sa to asi tak, že kým som na dverách hľadal kľučku, kolega z iného média stihol naštartovať obrovský 5,2-litrový desaťvalec. Po krátkom koncerte ladených výfukov som vedel, že toto má ďaleko od normálneho auta.

HN/Drahomír Piok

Iný vesmír

Ako prvé ma po nasadnutí prekvapilo, že mám pomerne málo miesta na nohy. No potom sme vyrazili na prvú rovinku a už som ani nevedel, ako sa volám. Motor je v tomto aute priamo za vami (v strede auta), kde je uložený za sklom ako kus umenia. Pomer hmotnosti je ideálnych 50:50 a ťah sa prenáša na všetky štyri kolesá. Zvuk V10, ktorý má talianske korene v koncernovom Lamborghini, je neuveriteľný.

Ak si spomínate na starý zvuk, ktoré robili monoposty F1, tak toto je presne ono. Audi R8 fungovala perfektne. Má prepracovaný, no pritom jednoduchý a luxusný interiér či predok auta, ktorý slúžil ako „radlica“. Každý, kto videl toto auto v spätnom zrkadle, uhol. Aj keď vôbec nemusel. Záujem ľudí z okolitých áut bol extrémny a radosť za volantom neopísateľná. Máte tu k dispozícii viacero jazdných módov. Tie si vyberáte priamo z volantu.

Špecifikácie a všetky údaje sledujete na obrazovke, ktorá nahradila klasické budíky. Štartovanie je tiež na volante a zastupuje ho krásne, veľké červené tlačidlo. Nájdete čarovný gombík na otvorenie klapiek pre dokonalý zvuk či race mód. Čo ma doslova šokovalo, bola prítomnosť systému štart-stop. Vidieť „zdochýnajúcu“ Audi R8 na križovatke je smutný zážitok.

Spotreba, ktorá bola u nás na úrovni 20 litrov na 100 kilometrov, som v danej chvíli považoval za úplne adekvátnu. V meste sa navyše udáva 17,5 litra, čiže ani odchýlka nie je veľká. Na plnú nádrž tu nedáte však ani 400 kilometrov. No na druhej strane ďalším milým prekvapením bolo pruženie auta. Nebolo také tvrdé, ako som čakal. Toto určite nie je auto na každý deň (aj keď osobne by som ním chodil aj po jeden rožok do obchodu), ale dokáže ho simulovať.

HN/Drahomír Piok

A aká je veľkosť kufra?

To znamená, že R8 dokáže jazdiť aj v civilizovanom móde, kde sa nemusíte báť, že ak sa náhodou zamyslíte, policajti vám zoberú za rýchlosť aj rodný list. Tu ste v superšporte. Máte k dispozícii jednoduchú klimatizáciu (nie dvojzónovú), základným ukazovateľom tu je teplota oleja v motore a prevodovke a myslím, že som tu nenašiel ani vyhrievanie sedadiel. Tie sú však napriek svojej športovosti mimoriadne komfortné.

Kožu a karbón (samozrejme pravý) tu nájdete všade. Jedinú vec, ktorú sme pri jazdách nevyskúšali, bolo vlastne rádio. Veľmi podstatným údajom pri testoch je, samozrejme, aj objem kufra. Nachádza sa pod prednou kapotou a je tam miesto na dve-tri igelitky. Viezť v tomto aute celotýždňový nákup preto nie je možné ani bezpečné.

Auto vás totiž môže pri akcelerácii zatlačiť do sedadla silou, ktorá vyráža dych. Jazdné vlastnosti sú spolu so systémom Quattro postavené na vrchol. To však neznamená, že šoférovať toto auto je jednoduché. Je to hračka sa pri jeho sile s ním niekde „vybúrať“. Výraz osobný teleport je slabé slovo. Výsledná cena auta dosahovala v cenníku 217-tisíc eur.

To je v tejto kategórii niečo na polceste medzi Nissanom GT-R, Porsche GT3 RS a Lamborghini Aventador. To sú autá, kde už skôr dáte na osobné preferencie než na hľadanie v tabuľkách a porovnávanie, ktoré auto je lepšie. V každom prípade s touto krvavočervenou verziou Audi R8 si treba zrejme pripraviť slušný balík aj na pokuty. Päťdesiatku na „tachometri“ máte, už keď len naštartujete auto.

HN/Drahomír Piok

01 - Modified: 2024-04-11 17:28:20 - Feat.: - Title: Šéf VW pre HN: Najlepší zamestnanec je Slovák. Iné riešenie ako dovoz pracovnej sily však aktuálne nie je 02 - Modified: 2024-02-13 10:25:00 - Feat.: - Title: Odpísané špičkové Audi nekončí. Značka pre veľký záujem ešte predlžuje jeho výrobu 03 - Modified: 2024-01-11 14:40:56 - Feat.: - Title: Audi minulý rok predalo takmer dva milióny áut, elektromobily však úspech nezožali 04 - Modified: 2023-12-22 11:05:54 - Feat.: - Title: Audi reaguje na pokles záujmu o batériové autá. Premiéry elektromobilov sa spomalia 05 - Modified: 2023-11-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Bratislavský Volkswagen sa pripravuje na príchod novej vlajkovej lode. Zmien sa dočká aj menší top model
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. apríl 2024 23:35