10.02.2016, 00:00

Zabudnite na systém Štart-Stop. V tomto SUV konečne chýba

Obrovská medzigeneračná zmena vás dostane. Hyudai Tucson však nevyniká vo všetkom.

Zabudnite na systém Štart-Stop. V tomto SUV konečne chýba

Hyundai Tucson je skutočne vo všetkom lepší, pokiaľ ho reklamný slogan porovnáva s predchodcom ix35. Iste, toto o novej generácii tvrdia všetky automobilky. Nezriedka aj vtedy, keď sa všeobecne vie, že to nie je celkom pravda. No v tomto prípade je to pravda tak, ako len môže byť. Že je to skutočne veľká zmena (chvalabohu k zásadne lepšiemu), hlása už prekrstenie z označenia ix35 vhodného pre kontajner plný tovaru z Ázie na pekné americké chlapské meno Tucson.

Osobne mám z Hyundai Tucson v mnohých smeroch veľmi dobrý dojem. Okrem doslova estetického zážitku doslova prekvapí slušným továrenským spracovaním a hodnotnými materiálmi vnútri. Schválne, pozrite si detaily interiéru verzie Premium. Interiér má prakticky len jednu farbu (naozaj čiernu), nie rôzne odtiene, ktoré ju majú pripomínať. V Hyundai sú hrdí aj na šitie, preto sú dôležitým detailom modré švy sedadiel. Vzadu sa veľmi pohodlne odvezú dvaja vyšší dospeláci, tri decká absolútne bez problémov. 

Tri detské sedačky to vedľa seba asi neznesie, ale to nie sú veci, ktoré budeme riešiť pri priemernom počte detí v rodinách na Slovensku na úrovni menej než 1,5 dieťaťa. Tieto informácie treba hľadať inde. My naopak veľmi kvitujeme možnosť nastaviť sklon operadiel zadných sedadiel. Pre veľa áut je to stále skôr rarita, než realita. Pritom sa zásadne podpíše pod komfort cestovania na všetky, nie len na dlhé cesty.

">
]]

V Hyundai sa pri návrhu Tucsona II vôbec rozhodli čo najviac zamerať na cestné jazdné výkony a komfort. Riešenia, ktoré prinášajú väčšiu stabilitu vo vyšších rýchlostiach a v zákrutách, no znižujú limitné schopnosti v teréne. Na podvozku je navyše automatická funkcia Active Cornering Control. Tá samočinne prenáša hnací moment na zaťažené kolesá v zákrute, čím vytvára podobný efekt, ako diferenciály s vektorovaným rozdeľovaním krútiaceho momentu nápravy. 

Keďže Tucson má ozaj minimálne športové ambície (dokonca aj v režime sport), deje sa tak jednoduchším a u mnohých výrobcov obľúbeným a oveľa lacnejším spôsobom - pribrzďovaním vnútorného odľahčeného kolesa. Nami testovaný kúsok mal nezvyčajne precitlivenú prevodovku, ktorá nám po vjazde do terénu pri fotení dala viackrát najavo, že sa jej to nepáči a hrozila kritickou poruchou. Preto sme Tucson, napriek snahe, natočiť aj na prekážkach radšej odmietli.

Celkovo je Tucson veľmi vydarenou alternatívou k novej generácii konkurentov medzičasom snáď už od každej automobilky na svete. V tomto segmente, ktorý ide ako teplé rožky, chce byť úplne každý. Bodovať sa tu dá buď cenou, funkciami - výbavou - komfortom, alebo imidžom. 

Hyundai Tucson, snímka: topspeed.sk

Tretí faktor Hyundai vďaka podpriemernosti ix35 nemá. V oblasti funkcií a výbavy je to také sladkokyslé. Tucson má viacero skvelých riešení (miestom vnútri, odkladacími priestormi, rovným dnom kufra, nastaviteľnými opierkami aj zadných sedadiel, akustickým komfortom, neprítomnosťou Start/Stop systému, plnohodnotnou rezervou, automaticky otváranými zadnými dverami bez dotyku, systémami pre rozbeh a schádzanie prudkých kopcov a slušnou výbavou aktívnych prvkov bezpečnosti).

Na druhej strane však neponúkne fullLED svetlá (xenónové diaľkové svetlá sú podpriemerné), nemá ani len funkciu automatických diaľkových svetiel, chýba automatický dobeh všetkých okien, audiosystém je vhodnejší pre hovorené slovo než hudbu, režim Sport nie je tak ostrý ako by mohol byť, naopak parkovací asistent je akčnejší, než by bolo vhodné. 

A tieto veci zamrzia, lebo to vie Hyundai Motors lepšie. Schopnosti v teréne veľmi rozpitvávať nemá zmysel, preto ich v záverečnom hodnotení nespomínam. Takmer nik ich nepotrebuje a nevyužije. Mne je Tucson veľmi sympatický a s cenami to až na špičkové verzie nie je prehnané, skôr naopak. Pre dennú potrebu určite veľmi vhodná voľba, ktorá vás pre nízky záujem zlodejov aj v noci nechá pokojne spávať.

Hyundai Tucson, snímka: topspeed.sk

Hyundai Tuscon 1,6 T-GDi (2015)

 

PLUSY:

+ ohromný medzigeneračný skok,

+ dizajn, štýl,

+ miesto vzadu,

+ nastaviteľné operadlá vzadu,

+ nemá štart stop,

+ akustický komfort vnútri,

+ celkové spracovanie,

+ materiály vnútri,

+ aktívna a pasívna bezpečnosť,

+ plnohodnotná rezerva,

+ pestrá paleta motorov,

+ dynamika 1,6 T-GDi,

+ podvozok (komfort a vedenie stopy),

+ zásadne väčšia tuhosť karosérie než ix35,

+ 5-te dvere otvorí kľúč po 3 sec. sám,

+ autohold automatu,

+ systém zjazdu z ostrého kopca v teréne HDC,

+ medzinápravová uzávierka.

 

                

 

MÍNUSY:

- auto dobeh okien má len vodič,

- nemožno otvoriť okná diaľkovo,

- diaľkové svetlá sú len halogénové,

- chýba automatické prepínanie diaľkových,

- LED stretávačky svietia podpriemerne,

- audiosystém hodný len pre hovorené slovo,

- pomalá 7 DCT prevodovka,

- medzinápravová prevodovka citlivá pre terén,

- svetlá výška len 17 cm,

- jednoduchý pohon 4x4,

- režim Sport zmení auto veľmi málo,

parkovací asistent posiela kolesá na obrubník,
reálna spotreba 9,1 l / 100 km.

 

 

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk